Google a primit o amendă de peste 150 de milioane de euro pentru nerespectarea politicii de cookies

Google a primit o amendă de peste 150 de milioane de euro pentru nerespectarea politicii de cookies
Foto: Hepta - DPA Images / Christoph Dernbach

Organismul de supraveghere al confidențialității datelor din Franța, CNIL, a declarat, joi, că a amendat Google de la Alphabet cu o amendă record de 150 de milioane de euro (169 de milioane de dolari) pentru că le-a îngreunat utilizatorilor experiența și modalitatea de a refuza dispozitivele de urmărire on-line, cunoscute sub numele de cookies, relatează Reuters. Facebook de la Meta Platforms a fost și el, de asemenea, amendat cu 60 de milioane de euro din același motiv, a precizat CNIL.

Google și Facebook, amendați pentru nerespectarea cookies

Consimțământul prealabil al utilizatorilor de internet pentru utilizarea cookie-urilor (fragmente mici de date care ajută la construirea de campanii publicitare digitale țintite) este un pilon cheie al reglementării privind confidențialitatea datelor din Uniunea Europeană și o prioritate pentru CNIL.

„Când accepți cookie-uri, se face într-un singur clic”, a spus Karin Kiefer, șefa pentru protecția datelor și sancțiuni la CNIL. „Respingerea cookie-urilor ar trebui să fie la fel de ușoară ca și acceptarea lor”.

În declarația sa, observatorul a spus că a constatat că site-urile web facebook.com, google.fr și youtube.com nu permit refuzul cu ușurință a cookie-urilor

Amendă de 100.000 de euro pe zi

CNIL a declarat că cele două companii au avut la dispoziție trei luni pentru a-și respecta comenzile sau se vor confrunta cu o penalizare suplimentară de 100.000 de euro pe zi pentru întârziere. Printre acestea se numără obligația pentru Google și Facebook de a oferi utilizatorilor de internet francezi instrumente mai simple de refuzare a cookie-urilor, pentru a le garanta consimțământul.

CNIL a spus că, în timp ce Google și Facebook au oferit un buton virtual pentru a permite acceptarea imediată a cookie-urilor, nu există un echivalent care să le refuze la fel de ușor.

De asemenea, s-a subliniat că utilizatorii de internet ar trebui să poată reconsidera cu ușurință orice acord inițial privind cookie-urile printr-un link web sau o pictogramă care ar trebui să fie vizibilă pe toate paginile site-ului.