Zeci de utilizatori ai aplicaţiei iTunes din Singapore au fost nevoiţă să ceară ajutor de la bănci după ce atât cardurile de credit cât şi debit au fost folosite pentru achiziţii de pe iTunes, conform Channel News Asia.
Compania Apple a negat orice responsabilitate privind achiziţii neautorizate în masă, dar afirmă că va cerceta situaţia.
Clienţi ai băncilor din Singapore sau China precum HSBC, UOB, OCBC, Maybank sau DBS au descoperit cheltuieli pe iTunes ce totalizau şi peste 5.000 de dolari. În cele mai rele cazuri, cardurile de credit şi de debit erau lovite cu achiziţii repetate de câte 100 de dolari. Într-unul din acestea s-au făcut şi 45 de tranzacţii repetate până ca banca să le oprească pentru suspiciuni.
Clienţii afectaţi descoperă cheltuielile pe conturi bancare, dar nu şi în istoricul de pe iTunes. Aparent, cei aflaţi în spatele escrochăriei se folosesc de conturi reale de iTunes pentru a deturna sume de bani.
Toate băncile implicate în aceste incidente au oferit returnări de fonduri şi schimbări de carduri pentru clienţii afectaţi de fraudă, dar Apple a refuzat să îşi asume vreo responsabilitate.
Pentru moment, este neclar cum datele au reuşit să fie compromise şi care este legătură cu serviciul de aplicaţii online al Apple.
Frauda este investigată atât de poliţia din Singapore, bănci, cât şi de compania Apple.