Netflix a anunțat introducerea unui nou buton în aplicația sa de streaming pentru toate platformele pe care este disponibil serviciul.
Acesta se numește „Love this” și are o iconiță cu două simboluri „Like” sau „dublu Like”, pentru a informa serviciul despre filmele și serialele preferate.
Dacă „Like-ul” anterior marca doar faptul că utilizatorii apreciau acest tip de conținut, „Like-ul dublu” influențează și mai mult recomandările serviciului.
Sistemul de rating de pe Netflix original folosea cinci steluțe și permitea utilizatorilor să vadă cât de bune sau slabe sunt considerate filmele și serialele de pe serviciu.
În anul 2017, compania a apelat la un sistem de like/dislike pentru a oferi recomandări relevante, bazate pe preferințele utilizatorilor. Motiv pentru care tot conținutul care este prezentat, este bazat pe ceea ce Netflix știe despre preferințele utilizatorilor săi.
Noua funcție se va alătura controalelor existente Thumbs Up și Thumbs Down, care ajută Netflix să înțeleagă ce să arate abonaților individuali. Însă butonul Ador va permite utilizatorilor să indice că le-a plăcut cu adevărat ceva, iar compania spune că a fost o funcție foarte solicitată în cadrul experienței.
„Membrii nu au avut niciodată atât de multe opțiuni de divertisment grozave ca acum. Este foarte important să poți găsi emisiunile și filmele pe care le vei iubi. Dorim să facem în continuare Netflix locul unde este cel mai ușor să alegi ceva de vizionat”, a transmis Christine Doig-Cardet, directorul de inovare a produselor de personalizare Netflix.
De asemenea, „dublu like-ul” este complet opțional, utilizatorii putând să îl ignore, dacă nu doresc să „hrănească” cu mai multe date personale algoritmii Netflix.
Netflix oferă în prezent una dintre cele mai concentrate experiențe din spațiul de streaming și testează constant noi funcții și instrumente care îi ajută pe utilizatori să găsească lucruri de vizionat.
Compania a introdus un rând Top 10 în 2020, a lansat o funcție Play Something în 2021 și a lansat pe scară largă capacitatea de a edita rândul „Continuați vizionarea pe toate dispozitivele” la începutul anului 2022.
Potrivit lui Doig-Cardet, utilizatorii se pot aștepta să vadă mai multe instrumente și funcții de personalizare în curs de dezvoltare.