Poza de profil în curcubeu, experiment prin care Facebook a studiat comportamentul utilizatorilor

Poza de profil în curcubeu, experiment prin care Facebook a studiat comportamentul utilizatorilor
Foto: facebook.com

Peste un milion de utilizatori ai Facebook și-au schimbat poza de profil în curcubeu pentru a-și arăta sprijinul față de căsătoriile gay, însă aceștia nu știu că acesta a fost, de fapt, un experiment lansat de rețeaua de socializare orin intermediul căruia să obțină informații despre cum utilizatorii pot fi influențați.

Fondatorul companiei Mark Zuckerberg și-a supus utilizatorii unui trest psihologic pentru a strânge informații referitoare la impactul rețelei asupra utilizatorilor.

În 2013, Facebook a mai publicat un astfel de studiu care le-ar fi oferit informații referitoare la condițiile în care utilizatorii ar fi dispuși să-și schimbe fotografia de profil.

Deși acest experiment ar putea duce la iritarea utilizatorilor pentru că oamenii au fost supuși unor cercetări prin care comporamentul lor ar fi fost manipulat în scopuri pur științifice, fără acordul lor, Suzy Moat, profesoară la Warwick Business School, a declarat că este normal ca astfel de companii să efectueze studii de cercetare cu privire la modul în care poate fi influențat comportamentul utilizatorilor.

Ultima oră