Top 3 modalități de evaluare a rentabilității procesului de optimizare SEO

Top 3 modalități de evaluare a rentabilității procesului de optimizare SEO
optimizare SEO

Procesul de optimizare SEO, referindu-se, mai exact, la Search Engine Optimization – adică la optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare (îndeosebi Google) –, poate fi aplicat cu succes mai multor tipuri de business-uri și situații de branding.

Totuși, magazinele online par a fi cele mai pretabile acestui tip de servicii de promovare online. Procesul de optimizare SEO presupune, astfel, ca site-ul (magazinul online) să fie optimizat pentru Google atât în ceea ce privește aspectul tehnic (funcțional), cât și din punctul de vedere al conținutului on-page și off-page. Această optimizare se face, printre altele, în baza unei strategii de cuvinte cheie și expresii de căutare relevante pentru domeniul de activitate al business-ului respectiv.

Pe lângă această strategie, optimizarea SEO mai vizează și crearea unei rețele de link-uri externe plasate pe site-uri cu autoritate ridicată (link-building), numeroși factori ce țin de User Experience (UX) și diverse principii de brand awareness. Toate acestea, laolaltă, și nu numai, au menirea de a „ridica” site-urile de e-commerce cat mai sus in topul paginilor cu rezultate de căutare returnate de Google (SERPs).

optimizare seo

Vorbind la modul ideal, țelul suprem pe care procesul de optimizare SEO îl urmărește este să aducă un site (domeniu) sau o anumită pagină web chiar pe prima poziție a topului mai sus amintit. Astfel, crește vizibilitatea brandului în rândul internauților (potențiali clienți), acesta fiind afișat / sugerat de Google drept un brand de top… la propriu și la figurat.

Prin urmare, șansele ca site-ul respectiv să fie accesat în mod organic de către utilizatori cresc considerabil, direct proporțional cu șansele de creștere a ratei de conversie (n.r. utilizatorul încheie, în urma vizitei, o tranzacție pe site, devenind client în toată regula).

Așadar, în cele din urmă, majorarea profitului pentru site-ul (afacerea digitalizată) care beneficiază de optimizare SEO reprezintă finalitatea procesului – justificabilă, în definitiv, în termenii oricărei tehnici de e-marketing. Cu alte cuvinte, când vorbim despre SEO, vorbim și despre… bani. Bani pe care investiția în astfel de servicii trebuie să-i aducă (să-i recupereze și, totodată, să-i înmulțească).

Aici intervine noțiunea de ROI (Return On Investment), reprezentând rata de recuperare a investiției, respectiv – procentul care arată cât la sută din suma investită într-o acțiune de promovare se întoarce ca profit. În cazul de față, ROI-ul indică dacă investiția în serviciile de optimizare SEO rentează ori ba. În acest sens, există și o formulă clasică de calculare a ratei de recuperare a investiției:

ROI = (venituri obținute în urma investiției – investiție) * 100 / investiție

Pe lângă această formulă și verificarea manuală a poziției ocupate de o anumită pagină a site-ului în Google, rentabilitatea serviciilor SEO mai poate fi evaluată și folosind următoarele 3 tool-uri:

  • Google Analytics – indică lunar încasările obținute din traficul organic (specific SEO); analizează creșterile de poziții pentru cuvintele cheie care nu conțin denumirea brandului (mai relevante pentru vizitatorii noi); examinează valoarea și relevanța cuvintelor cheie, durata medie a unei sesiuni, calitatea traficului organic etc.;
  • SEMRush – analizează strategia competitorilor din prima pagină Google, pentru comparații pertinente privind nivelul corect al ROI-ului;
  • AHREFS – monitorizează numărul de backlink-uri, dar și relevanța, popularitatea ori puterea acestora ș.a.
Urmăriți B1TV.ro și pe