Mâncați pepenele roșu cu tot cu semințe? Iată ce se întâmplă în organism 

Mâncați pepenele roșu cu tot cu semințe? Iată ce se întâmplă în organism 
Foto: Pixabay.com

Fără îndoială ne amintim de anii copilăriei când ni se spunea că dacă înghițim semințe de pepene roșu o să crească un copac în noi. Cu trecerea anilor, toți am înțeles că nu era posibil, dar reticența față de semințe a rămas. Ce se întâmplă însă cu adevărat în organism dacă le consumăm cu tot cu pepene?

Semințele de pepene roșu sunt unele dintre cele mai bogate în nutrienți. Sunt o sursă bună de proteine, vitamine, omega 3 și omega 6, acizi grași, magneziu, zinc, potasiu și multe altele. Semințele sunt și bogate în calorii, așa că trebuie să aveți grijă la cantitatea consumată. O cană de semințe prăjite de pepene conține 600 de calorii, scrie ndtv.com.

Iată ce beneficii are asurpa organismului

1. Efecte uluitoare asupra pielii

Consumul de semințe de pepene roșu este foarte benefic pentru piele. Previne apariția acneei, netezește pielea, previne uscarea pielii, dar și îmbătrânirea ei. Consumul regulat menține elasticitatea. Aplicați și ulei din aceste semințe pentru a bloca porii și  preveni acneea

2. Efecte benefice asupra părului

Proteina, fier, magneziu și cupru sunt cei mai importanți nutrienți pentru păr și se găsesc în semințele de pepene roșu. Aplicate pe păr cu regularitate pot avea multe beneficii asupra lui, mai ales dacă aveți probleme cu căderea sa. În timp ce proteinele ajută la creșterea părului, magneziu previne subțierea și ruperea sa. Cupru face părul mătăsos și vibrant.

3. Un control mult mai bun al zahărului în sânge

Semințele de pepene roșu este în strânsă legătură cu un control mult mai bun al zahărului în sânge și reduce rezistența insulinei în organism. Este un lucru esențial pentru diabetici.

4. Crește nivelul de energie

Seminețele sunt bogate în calorii. S-a dovedit că marea majoritate a caloriilor provind din acizi grași sănătoși. O cană de semințe dă metabolismului energia de care are nevoie și îl și hrănește. Atenție să nu mâncați prea multe pentru că vă puteți îngrășa.

5. Previne osteoporoza

Osteoporoza este o condiție a slăbirii oaselor, ceea ce duce la riscul fracturilor. Consumul de semințe de pepene uscate cu regularitate ar putea preveni deteriorarea oaselor. Sunt o sursă importantă de magneziu cu un aport de peste 140% din necesarul zilnic dintr-o simgură ceașcă. Sunt bogate și în potasiu și cupru, nutrienți care contribuie la sănătatea oaselor.

Ultima oră
14:32 - David Popovici, premiat de Ministerul Educației: „Aș vrea să profit de imaginea și de valul pe care l-am creat, să inspir cât mai mulți copii să se apuce de sport”
14:15 - Miniștrii de externe ai României și Marii Britanii, scrisoare către Președintele Consiliului de Securitate al ONU pe tema atacului împotriva vasului „Mercer Street”
13:56 - Fenomenul ce ia amploare! Cum reuşesc turiştii care vin din Grecia să păcălească vameşii la graniţa României cu Bulgaria. Şiretlicul e foarte periculos
13:56 - Cristian Băcanu (PNL): Remarc, la fel ca Președintele Iohannis, că desființarea Secției Speciale pentru Magistrați bate pasul pe loc
13:55 - Șarpe de un metru descoperit în Parcul Herăstrău, aproape de locul de joacă pentru copii
13:09 - GCS: Numărul de infectări cu SARS-COV-2 în ultimele 24 de ore, în creștere
13:02 - INS: Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut în primele şase luni cu 13,4%, în timp ce în luna iunie a fost de 12% faţă de iunie 2020
12:48 - Ambasada SUA din Viena, jefuită. Hoții au furat o piesă în valoare de 700.000 de euro
12:31 - Klaus Iohannis, critici la adresa ministrului Justiției, Stelian Ion: „Nu a găsit calea potrivită pentru desființarea SIIJ” / „Sunt şi alte reforme care au fost promise şi deocamdată auzim că se întâlnesc şi se discută”
12:13 - Klaus Iohannis, despre începerea anului școlar în format fizic: „Nu suntem acum la începutul pandemiei, vreau să cred că suntem spre sfârșitul pandemiei”