Impactul lui Taylor Swift asupra economiei europene începe să se vadă pe măsură ce fanii se pregătesc pentru Turneul Eras. Turneul record al lui Taylor Swift va merge în 18 orașe europene în această vară.
Taylor Swift își prezintă turneul Eras în 18 orașe europene în acest an, iar continentul înregistrează deja câștiguri financiare.
Impactul financiar pe care turneul de miliarde de dolari al lui Swift l-a avut asupra SUA a fost comentat de analiștii economici, dar specificul modului în care aceasta poate zgudui economia Europei prind acum contur.
Hotelurile și închirierile locuințelor pe termen scurt din orașele europene în care Swift are concerte în această vară se ocupă deja.
Până în august 2023, hotelurile din Cardiff și Liverpool din Marea Britanie – unde Swift se va opri în iunie – atinseseră deja niveluri de ocupare de peste 50% pentru datele concertelor sale, a raportat firma de cercetare hotelieră STR.
Asta chiar și în cazul creșterilor de preț: în Cardiff, camerele costă în acea perioadă cu 230 de dolari mai mult decât de obicei, a descoperit compania de analiză a ospitalității Lighthouse.
Până în decembrie, cererea de închirieri pe termen scurt în timpul turneului Swift la Viena a crescut cu 1.989% – iar în Varșovia, Polonia, a crescut cu 2020%, potrivit companiei de date pentru închirieri în vacanțe AirDNA.
Ziarul francez Le Monde a raportat că peste 250.000 de persoane vor asista la concertele ei din Paris și Lyon, ceea ce va duce la un impuls economic datorită veniturilor crescute din transport și hotel.
Nu doar localnicii vor face drumul: Fanii americani ai cântăreței călătoresc în străinătate pentru a participa la concerte, pentru că biletele sunt mai ieftine, a informat The New York Times. Fenomenul reflectă ceea ce s-a întâmplat în SUA când Swift a avut concerte în 20 de orașe.
Biletele la Turneul Eras au devenit un simbol al statutului, unii dintre fani cheltuind până la 20.000 de dolari – inclusiv călătorii și bilete pentru mai multe spectacole.
În iunie, firma de sondaje QuestionPro a estimat că prima etapă a turneului Nord-American Eras ar putea genera cheltuieli de consum de 4,6 miliarde de dolari, spectatorul cheltuind în medie 1.300 de dolari per spectacol – inclusiv pentru călătorii, mâncare și băutură și bilete.
STR estimează că veniturile hoteliere au înregistrat o creștere de 208 milioane de dolari în SUA, datorită vedetei pop.
Chiar și Rezerva Federală a evidențiat impactul vedetei asupra economiei, observând modul în care turneul ei a dus la o creștere a veniturilor hoteliere din Philadelphia. Termenul „Taylor Swift” a fost menționat în 108 teleconferințe trimestriale de anul trecut, potrivit companiei de cercetare de piață AlphaSense, iar Goldman Sachs a numit unul dintre rapoartele sale după versurile ei.
„Taylor Swift este, practic, un program de stimulare economică globală cu o singură femeie”, a declarat Nick Mazing, directorul de cercetare la AlphaSense, pentru BI prin e-mail, arătând spre un raport JPMorgan că va aduce 140 de milioane de dolari doar orașelor Melbourne și Sydney cu viitoarele ei concerte în Australia.
Infuzia în economia globală a crescut și atunci când Swift a lansat filmul concert al turneului, care de atunci a devenit filmul cu cele mai mari încasări din toate timpurile. „Taylor Swift: The Eras Tour” a câștigat 262 de milioane de dolari la nivel global și 182 de milioane de dolari pe plan intern.