În pofida creșterii prețului la combustibil, traficul din București a revenit anul trecut la valorile înregistrate înaintea pandemiei, în anul 2019, arată datele unui studiu, care plasează Capitala pe locul 19 în lume în funcție de timpul suplimentar petrecut la volan din cauza aglomerației.
Bucureștiul este pe locul 19 din 991 de orașe analizate de către INRIX Research, cu 91 de ore pierdute anul trecut în trafic, în 2022, o îmbunătățire de 7% față de 2021 și o stagnare față de 2019, anunță Economica.
Potrivit sursei citate, cel mai congestionat oraș din lume este Londra, pentru a doua oară consecutiv – cu 156 de ore pierdute în trafic, urmat foarte îndeaproape de Chicago (155 de ore).
În continuare, se află Paris (138 de ore), Boston (134 de ore), Bogota (122 de ore), Palermo (121 de ore), Toronto (118 ore), New York (117 ore), Monterey (116 ore) și Philadelphia, care închide Top 10,cu 114 ore suplimentare petrecute în trafic.
„Pe lângă pierderea de timp, efectele negative, cum ar fi întârzierile în transportul de marfă, presiunea inflaționistă și impactul asupra mediului, sunt în general exacerbate din cauza congestionării traficului. Deși nu sunt măsurate în acest raport, acestea scad calitatea vieții pe tot globul”, arată autorii studiului.
Un alt cost important al călătoriilor este reprezentat de combustibil. Pe parcursul anului 2022, prețurile globale ale petrolului au dus la creșterea costurilor la combustibil.
INRIX a cuantificat cât costă o deplasare tipică în principalele orașe ale lumii, pe baza datelor de călătorie specifice deplasării.
Astfel, INRIX a constatat că șoferul tipic care se deplasează la serviciu a plătit peste 1.325 de dolari pentru combustibil în 2022, față de 1.010 dolari în 2021.
Naveta cu mașina în Marea Britanie i-a costat pe londonezi un cost suplimentar de 212 lire sterline (278 de dolari) în benzină, în timp ce reducerea taxei pe combustibil în Germania a menținut creșterea costurilor de combustibil la aproximativ 38 de euro (42 de dolari) per persoană care face naveta cu mașina.
Clasamentul orașelor cu trafic congestionat pentru anul 2022 a calculat pierderile de timp prin analiza datelor privind viteza de vârf și viteza de navigare liberă pentru cele mai aglomerate coridoare și subzone de navetism, identificate în funcție de densitatea datelor.
Timpul total pierdut este diferența dintre timpii de călătorie înregistrați în timpul perioadelor de vârf în comparație cu condițiile de flux liber, pe o perioadă de timp per șofer.
Cu alte cuvinte, este diferența dintre condusul în timpul orelor de vârf și condusul pe timpul nopții când traficul este redus.
Creșterea valorilor de trafic în București vine pe fondul unui parc auto tot mai mare al României și a tot mai multor posesori de permise de conducere.
La finalul lui 2022 Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) anunța că în cursul anului a eliberat 1.462.982 de certificate de înmatriculare și 1.069.457 de permise de conducere.
Conform instituției, parcul auto a ajuns în decembrie 2022 la 9.952.850 de vehicule, în timp ce numărul posesorilor de permis de conducere a urcat la 8.501.718 persoane.
Oficialii DRPCIV notează că „numărul de vehicule înmatriculate în România a crescut, în medie, cu 5% în fiecare an” începând cu 2010.
Deși nu există încă date despre parcul auto existent în București și Ilfov la nivelul anului 2022, valorile pentru 2021 arată că în Capitală erau înmatriculate 1.535.310 de vehicule dintre care 1.227.038 erau autoturisme, iar în județul Ilfov alte 247.307 vehicule dintre care 196.721 autoturisme.