Cluj-Napoca: Au început lucrările pentru realizarea liniilor de metrou și tren metropolitan

Cluj-Napoca: Au început lucrările pentru realizarea liniilor de metrou și tren metropolitan
Foto: facebook.com/pg/metrorexoficial.ro

Au început lucrările pentru realizarea metroului în Cluj-Napoca. Primăria a anunțat demararea etapei de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe. Prima etapă va fi realizată înperioada octombrie-decembrie 2020.

În acest sens, cetățenii care dețin proprietăți în zonele prin care urmează să treacă magistrala sunt rugați să permită accesul echipelor de lucru.

„Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunţă demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii. Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetăţenilor ce deţin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului şi în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice şi utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiţii a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului – în conformitate cu prevederile Legii 255/2010″, se arată într-un comunicat trimis, marţi, de municipalitatea clujeană și citat deAgerpres.

Linia de metrou va avea o lungime de 14,4 km,va străbate orașul de laest la vest, de-a lungul a 14 staţii şi va costa 986 milioane de euro. Lucrările ar urma să dureze 11 ani.

Care sunt obiectivele principale ale proiectului, potrivit comunicatului:

  • Îmbunătăţirea atractivităţii sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităţilor socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului.
  • Sprijinirea aspiraţiilor de creştere economică şi a creşterii ocupării forţei de muncă prin asigurarea unei capacităţi de transport îmbunătăţite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane.
  • Reducerea impactului activităţilor de transport (poluarea aerului şi zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuţia modală de la transportul cu autoturismul personal”, se prrecizează în comunicat.