Construirea autostrăzii A13 Brașov-Bacău dă peste cap viața localnicilor din patru sate: aceștia sunt deciși să meargă în instanță pentru a își salva casele moștenite de la părinți și bunici

Construirea autostrăzii A13 Brașov-Bacău dă peste cap viața localnicilor din patru sate: aceștia sunt deciși să meargă în instanță pentru a își salva casele moștenite de la părinți și bunici

Localnicii din patru sate aflate în judeţele Braşov şi Covasna vor să oprească proiectul autostrăzii Brașov – Bacău.  Aceștia se tem că şantierul va trece prin mijlocul satelor în care îşi duc traiul, iar viaţa le va fi dată peste cap.

Lipsa de transparenţă în ceea ce priveşte traseul lucrării le alimentează fricile.

Viitoarea autostradă va traversa patru localități

Cele patru localități pe care le va traversa viitoarea autostradă 13 Brașov – Bacău sunt Podul Olt, Dobolii de Jos, Ilieni și Sâncraiu, conform proiectului prezentat de autorități. Acest lucru se traduce, spun localnicii, prin aproximativ 50 de case dărâmate și lipsa unor căi de legătură între sate şi noua şosea.

Pe o lungime de aproximativ 15 kilometri în judeţele Braşov şi Covasna, traseul propus autostrăzii intersectează satul Podul Olt, din judeţul Braşov, şi comuna Ilieni din judeţul Covasna. Aproximativ 1800 din cei 2000 de localnici au semnat o scrisoare prin care îşi exprimă dezacordul faţă de acest traseu propus al autostrăzii.

Localnicii acuză lipsa de transparenţă a autorităţilor şi au reclamat situaţia la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar şi la Comisia Europeană.

„Acolo, iniţial, s-a spus că au fost 9 trasee, aşa ne-a spus consultantul, din care şaşe au intrat în analiza multicriterială, din alea şase au rămas două şi la alea două s-a adăugat o a treia, care a şi ieşit câştigătoare”, a spus localnicul Ilie Muscalu, potrivit Observator.

„Vorbesc despre Ilieni şi Dobolii de Jos, cele două sate, şi trece (n.r. autostrada) de-a lungul satelor la foarte, foarte mică distanţă între grădinile şi casele oamenilor, iar la captăul satului, de la Ilieni, după cum vedem noi (n.r. pe proiect) trebuie să se dărâme câteva case”, a spus un alt localnic, Benkő Árpád.

Autoritățile locale refuză să autorizeze lucrări pe actuala propunere pentru traseul viitoarei A13

Autoritățile locale refuză să autorizeze lucrări pe actuala propunere pentru traseul viitoarei A13, iar localnicii din zonele afectate sunt decişi chiar să meargă în instanţă pentru a-şi salva casele moştenite de la părinţi şi bunici. Săptămâna trecută, sute de săteni au mers la sediul central al CNAIR.

„Am făcut tot ce a ţinut de noi, inclusiv discuţii cu autorităţile locale, pentru a stabili cel mai bun traseu al acestei autostrăzi. Dacă cineva crede că vom putea compromite un proiect care beneficiază românii Uniunii Europene pentru că anumite persoane au nemulţumiri… atunci, nu ştiu, să decidă cetăţenii României”, a declarat purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Șerbănescu.

CNAIR a lansat miercuri a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate necesar construcției autostrăzii Brașov – Bacău, după ce foștii titulari ai proiectului nu au putut acoperi costurile cu investigațiile geotehnice. Autostrada care a pus pe jar săteni din două judeţe va avea o lungime de 162 de kilometri.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`