Autoritățile americane le recomandă proprietarilor de Hyundai Kona și Ioniq să nu își parcheze mașinele electrice în garaje sau lângă case, din cauza riscului de incendiu

Autoritățile americane le recomandă proprietarilor de Hyundai Kona și Ioniq să nu își parcheze mașinele electrice în garaje sau lângă case, din cauza riscului de incendiu
foto simbol: Hepta.ro / Abaca Press / AA/ABACA

Hyundai a demarat o rechemare majoră a vehiculelor sale din liniile Kona Electric 2019-2020, respectiv Ioniq Electric 2020, din cauza riscului de incendiu de la celulele bateriilor Litiu-ion. Până la ora actuală, în cazul Kona au fost raportate 15 incendii, transmite PCMag, care a precizat că procedura vizează un total de peste 82.000 de mașini electrice.

Recomandarea autorităților americane: Proprietarilor de Hyundai Kona și Ioniq să nu își parcheze mașinele electrice în garaje sau lângă case

Riscul de incendiu este unul ridicat, având în vedere că autoritățile americane pentru siguranța traficului le recomandă proprietarilor să își parcheze mașinile „în afara și departe de case, alte structuri și alte materiale inflamabile, cum ar fi vegetația, până când vehiculele lor vor fi reparate”.

Mașinile sunt predispuse să ia foc „în timp ce sunt parcate, la încărcare și/sau în timpul condusului”, astfel că trebuie parcate cu atenție.

Problema este cauzată de un scurtcircuit intern, care se petrece la nivelul celulelor din bateriile Litiu-ion. Hyundai a promis că va repara sistemele de baterii la mașinile în cauză – se crede că ar fi vorba despre peste 82.000 de vehicule.

Totuși, potrivit Reuters, proprietarii sunt enervați de procedura de rechemare și susțin că există o oarecare neclaritate, dat fiindcă nu li s-a precizat când va fi reparată mașina, ceea ce îi lasă cu un vehicul electric periculos pe care trebuie să îl parcheze cu mare atenție.

În replică, Hyundai a anunțat că „va continua să depună eforturi pentru a întreprinde acțiunile necesare, astfel încât să prevină neplăcerile clienților”.

Procedura de rechemare presupune un cost estimat la 900 de milioane de dolari și nu este primul incident de acest gen. Cu o lună în urmă, Hyundai anunța că va rechema 76.000 de vehicule electrice Kona construite între 2018 și 2020, din considerente similare.

Bateria vehiculelor Kona este produsă de LG Energy Solutions, care, precum Hyundai, are sediul central în Coreea de Sud. LG Chem este un furnizor major de baterii Litiu-ion pentru General Motors, Audi, Mercedes Benz și companiile-mamă, Volkswagen Group și Daimler.