Producătorul auto BMW a anunțat că va produce un motor alimentat cu „combustibilul viitorului”, hidrogen. Anunțul vine la câteva zile după ce Renault a prezentat prototipul unui vehicul propulsat de hidrogen, Embleme.
Gigantul auto german a inițiat un parteneriat cu producătorul japonez Toyota, ceea ce îi conferă un avantaj competitiv major în sectorul combustibililor alternativi. BMW intenționează să lanseze în 2028 producția viitorului motor pe hidrogen, scrie ecoportal.net.
Având capacități mari de producție, BMW a reușit să se lanseze cu succes în domeniul vehiculelor electrice. BMW i3 a fost primul model electric de serie produs de companie. Acum, grupul a început să facă experimente cu celule de combustibil pe bază de hidrogen, ca alternativă la bateriile litiu-ion folosite în prezent.
În baza parteneriatului cu Toyota, BMW va lansa în 2028 o nouă pilă de combustibil cu hidrogen. Ideea este ca orice mașină electrică a producătorului german să poată fi echipată fie cu baterie, fie cu o pilă de combustibil, în funcție de necesități. Acest lucru ar putea rezolva problemele legate de autonomie și de capacitatea de tractare.
Divizia BMW i este dedicată electrificării și reducerii amprentei de carbon într-o industrie cu impact semnificativ asupra mediului. Deși nu s-a făcut nici un anunț oficial, mulți analiști auto speculează că BMW va introduce noua motorizare pe SUV-uri, printre mașinile cele mai vândute la nivel mondial care se pretează mai bine la această tehnologie.
Cu câteva zile înainte ca BMW să anunțe noua tehnologie, Renault a prezentat prototipul unui vehicul propulsat de hidrogen. Potrivit prezentării producătorului francez, noul autovehicul va avea o autonomie de 1.000 km.
Cu noul concept, Renault propune o nouă perspectivă asupra mobilității durabile. Embleme a fost concepută să fie eficientă, elegantă și, nu în ultimul rând, ecologică. Constructorul promite că va reduce drastic amprenta de carbon fără ca performanțele sau confortul să aibă de suferit.
Embleme a fost proiectată pe platforma AmpR Medium. Mașina combină o baterie de 40 kWh cu o celulă de combustibil pe hidrogen de 30 kW, care îi conferă o autonomie declarată de până la 1.000 km. Astfel, vehiculul va putea circula pe distanțe foarte lungi fără ca șoferii să fie preocupați de realimentare.
Deși oficialii companiei spun că Embleme este un răspuns concret la nevoia de decarbonizare în industria auto, Embleme rămâne momentan la stadiul de concept. Renault nu are un plan clar de producție în viitorul apropiat.