Cât de dotată era „Tovarășa Ceaușescu”: Adevărul despre Dacia nostalgicilor a ieșit până la urmă la iveală

Cât de dotată era „Tovarășa Ceaușescu”: Adevărul despre Dacia nostalgicilor a ieșit până la urmă la iveală
sursă foto: playtech.ro

The Telegraph, una dintre cele mai importante publicații britanice, a publicat un articol amplu despre mașina care survola autoritar pe străzile României în secolul XX, și anume Dacia specială cu care dictatorul comunist Ceaușescu era dus la diverse vizite în ultimii ani ai regimului, potrivit observatorulph.ro citat din hotnews.ro.

Porecla mașinii a fost una pe măsură: „Tovarășa”. Dacia specială a fost produsă în anul 1982 și avea dotări de-a dreptul avangardiste pentru acele timpuri, cum ar fi aerul condiționat, cutie automată și motor de 2.200 cc.

Mai exact, Dacia 2000 este un Renault 20 cu piese din străinătate. Sursa citată scrie că unii susțin că a fost asamblată la Mioveni, în timp ce alții cred că a venit gata asamblată din Franța, precum și că siglele Renault au fost înlocuite peste tot cu cele ale Dacia.

Ovidiu Măgureanu, actualul proprietar, a cumpărat-o prin intermediul unui site, în anul 2012, pentru 1.500 de euro, și a restaurat-o. Pe talonul mașinii scrie că poate rula cu 175 km/h, iar cele mai comode locuri sunt cele din spate, însă acolo stăteau gărzile de corp. în timp ce Nicolae Ceaușescu stătea pe locul din dreapta față.

Nu în ultimul rând, sursa citată scoate în lumină că „Tovarășa” chiar are dotări excepționale pentru o mașină românească de acum 36 de ani. Motorul este puternic de 2200 cc şi dezvoltă 115 CP. Dacia specială are cutie automată în trei trepte, pilot automat pe volan, aer condiţionat, servodirecţie, geamuri electrice şi închidere centralizată. Tempomatul nu a funcționat niciodată.

„The Facebook Dilemma”, cea mai amplă investigație despre impactul rețelei de socializare asupra vieții private, difuzată ÎN EXCLUSIVITATE pe B1 TV, pe 1 ianuarie, de la ora 16.00
Tags: