Volkswagen a promis că noul pick-up Amarok care urmează să fie lansat anul viitor va avea „ADN-ul Volkswagen clar”, în ciuda faptului că a fost dezvoltat în comun cu Ford, autocar.co.uk
Mașina este dezvoltată împreună cu noul pick-up Ford Ranger recent dezvăluit și va fi construită alături de acesta la o fabrică Ford din Silverton, Africa de Sud. Cele două firme au convenit asupra unei „alianțe globale” cuprinzătoare în 2019, care va include producția de vehicule comerciale și de mașini electrice. Următoarea generație Amarok va fi primul model lansat ca urmare a inițiativei și este descris de Volkswagen drept „un pas strategic major”.
Volkswagen a dezvăluit acum alte două imagini concept ale noului Amarok, făcând aluzie atât la designul exterior, cât și la interior. Firma promite că mașina va avea un „aspect complet nou” și va oferi, de asemenea, opțiuni de echipare mai extinse decât predecesorul său – inclusiv noi funcții de asistență pentru șofer și opțiuni de conectivitate.
Albert-Johann Kirzinger, șeful de design Volkswagen Commercial Vehicles, a declarat că un nou front și caracteristicile „X-design” vor „distinge clar noul Amarok și vor sublinia pretenția sa de a fi lider. Am dat puterii și puterii noului Amarok o expresie clară – cu un ADN Volkswagen clar, în interior și în exterior.”
Noul Amarok va fi dezvăluit la începutul anului viitor, înainte de a fi pus în vânzare pe piețe selectate. Acesta urmează să fie lansat în Europa la sfârșitul anului 2022.
Cea mai recentă schiță a noului Amarok a fost prezentată în cadrul conferinței anuale a Volkswagen Vehicule Comerciale. Dezvăluie că mașina este setat să obțină o grilă mai îndrăzneață, cu aspect mai agresiv, similar cu cea văzută pe ultimul Touareg, în timp ce pasajele roților cutituite amintesc de SUV-ul american Atlas.
Vehiculul se va baza pe platforma folosită pentru pick-up-ul Ranger, iar costul redus al acestui lucru va fi esențial pentru a se asigura că grupul Volkswagen Vehicule Comerciale poate realiza economiile de scară necesare. Ford a investit aproape 800 de milioane de lire sterline în pregătirea fabricii din Silverton pentru a construi ambele modele la o rată de 200.000 de unități pe an.