Soarta mașinilor hibrid stă sub semnul interogării. Miniștrii mediului din spațiul comunitar au ajuns la un acord, astfel încât după 2035 să fie înmatriculate doar mașini electrice în Uniunea Europeană, notează ProTv.
Ministrul român al Mediului a menționat că producătorii Dacia și Ford – industria auto din România este în faţa unei „provocări semnificative”.
La momentul actual, RABLA PLUS și-a mărit considerabil bugetul, spre deosebire de acum 2 ani, încercând să crească vânzările de mașini electrice.
Mașinile hibrid ar putea fi înmatriculate și după termenul limita impus, cel puțin o perioadă. Asta depinde, însă, de o analiză pe care Comisia Europeană o va face în anul 2026. A fost propunerea Romaniei.
„În baza acestui raport propune o soluție pentru această posibilitate de a păstra după 2035 motoare cu combustie internă bazate pe e-fuels și/sau hibrid plug-in”, a declarat Tanczos Barna.
Frans Timmermans, Vicepreședintele Comisiei Europene a menționat că: „Unii producători susțin că mașinile hibride vor putea fi capabile să ofere ceea ce vrem. Ei bine, acum nu ne oferă asta. Dar dacă producătorii de mașini cred că le pot face să ofere, vom evalua asta așa cum am promis, în 2026. Deci depinde de ei dacă pot face asta”
La rândul său, Costin Giurgea, realizator Superspeed a menționat că „Și modelele hibrid, la fel ca și mașinile electrice câștigă și performanță și economie odată cu schimbarea fiecărei generații”
În prezent, producătorii auto întțmpină mai multe dificultăți, generate de Criza Covid și particularitățile războiului. Materiile prime au devenit mai puțin accesibile. De asemenea, un impediment este și numărul mic al stațiilor de alimentare.
„Avem nevoie de dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru aceste vehicule la un nivel cum nu s-a mai văzut până în prezent și totodată avem nevoie de acces la materii prime și materiale necesare fabricației acestor tipuri de vehicule”, a sibliniat Adrian Sandu, secretar general ACAROM.
Oficialii de la Mediu anunță că vor suplimenta bugetul pentru subvențiile acordate la achiziția unei mașini electrice.
„Până în 2024 am stabilit acest lucru, creștem bugetul pentru electrice, încet, încet se va diminua bugetul pentru Rabla Clasic. Până în 2030 sunt permise aceste programe naționale, în momentul de față teoretic în 2030 trebuie să oprim aceste intervenții pe piață”, precizează ministrul Mediului.
La achiziționarea unei mașini electrice și predarea la schimb a unui automobil vechi, statul oferă 51 de mii de lei. Suma crește la 54 de mii de lei pentru două mașini duse la casat. La achiziționarea unei mașini hybrid plug-in, eco-tichetul acordat de stat poate ajunge la 29 de mii de lei.