România are o creștere procentuală spectaculoasă a înmatriculărilor de mașini electrice noi în luna mai, datorită Programului Rabla, lansat la sfârșitul lunii martie.
În luna mai, ponderea mașinilor propulsate 100% cu baterii a depășit pentru prima dată 10% din totalul pieței de mașini noi, aproape dublu față de anul trecut, iar în primele cinci luni ale acestui an a fost de 9,1%, notează profit.ro.
Potrivit datelor analizate de sursa menționată, în luna mai, pe piața românească de autoturisme electrice au fost înmatriculate 1.402 mașini electrice noi, în creștere cu 90% față de cele numai 739 înmatriculate în urmă cu un an.
Principalul motiv a fost demararea Programului Rabla şi decalajul de aproximativ o lună faţă de anul precedent, pe fondul ieşirii din criza de semiconductori, ceea ce a dus la livrări foarte mari de automobile din partea producătorilor, pentru comenzi făcute în lunile anterioare şi care aşteptau doar aprobarea din Rabla.
Spre deosebire de mai 2022, când singura vedetă era Dacia Spring, în timp ce modelele de import erau ca şi inexistente (cele mai vândute modele de import, electrice, au fost Hyundai Kona, VW e-Up şi Tesla Model 3, dar cu volume foarte mici), anul acesta s-au remarcat livrările mari ale Model Y (118 unităţi), Model 3 (114 unităţi), ambele de la Tesla, precum şi Renault Megane E-Tech (97 unităţi).
În clasamentul lunii s-au mai aflat, pe locurile următoare, VW e-Up, VW ID.3, Hyundai Kona şi VW ID.4.