Dacia Duster este un model apreciat nu doar în Europa, ci şi pe piaţa asiatică. De fapt, francezii de la Renault au fabricat o variantă de Duster special pentru India.
Maşina a primit, în coadă, denumirea de RXS, care ne poate duce cu gândul că avem de-a face cu un model mai sportiv. În realitate, acest Duster nu are performante ieşite din comun, nicidecum peste modelele comercializate în Europa, ci, mai mult, este o strategie de marketing pentru a putea face faţă concurenţei cu Audi şi VW, în Asia.
Dacia Duster fabricată pentru India nu arată cu mult diferit faţă de maşina pe care o vedem pe străzile din România. Are sigla „Renault”, dar asta e de îneţeles, pentru un mai mare „lipici” la public. Diferenţele dintre modelul european şi cel asiatic stau în uşoare detalii de caroserie, dar nimic major. Este o versiune facelift specială pentru India, însă Dacia Duster RXS păstrează, în mare, lniile şi detalii tehnce ale strămouşului de pe Bătrânul Continent.
Informaţile de pe piaţa auto spun că Dacia Duster va veni cu un design complet nou şi revoluţionar abia în 2025. Până atunci, inginerii de la Mioveni, împreună cu cei francezi, vor opera uşoare modificări ale variantei actuale, câteva facelift-uri minore.
Dacia va lansa, anul acesta, facelift-ul Duster, așa-numitul Grand Duster, care aparent va înlocui Lodgy, care ar putea fi eliminată în 2021. Noul model va face trecerea de la caroseria de tip monovolum, folosită la Lodgy, la cea de SUV, în două volume.