Românii care intenţionează să-şi achiziţioneze un autoturism second-hand ar trebui să fie foarte atenţi de la cine cumpără.
Din mașinile existente pe Internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunțuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) și românii care își vând mașină personală (circa 30%). Cu alte cuvinte, aproape 6 din 10 maşini rulate sunt vândute de samsari, scrie wall-street.ro.
„Piața auto second-hand din România este dominată de samsari, iar dealerii auto abia reușesc să ajungă la 15% cotă de piață din totalul tranzacțiilor. Dealerii sunt de multe ori în dificultate și câștigă greu cotă de piață pentru că atunci când vinzi mașini corecte (km reali, istoric verificabil etc.) și faci asta legal (cu TVA pe toată suma, cu garanție etc.) nu mai poți concura la preț mașinile samsarilor. Partea bună este că mulți cumpărători au început să înțeleagă avantajele de a cumpără o mașină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul mașinii după seria de șasiu înainte de cumpărare și care întelege că nu poate merge doar pe noroc, ne așteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate”, a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 unități), Mercedes-Benz (440 unităţi), Volkswagen (330 unități), Audi (200 unități) și Renault (200 unități), samsarii de mașini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparținând mărcilor Volkswagen (3100 unități), BMW (2800 unități), Opel (2500 unități), Ford (1600 unități), Audi (1580 unități).
Este foarte important de ştiut că mașinile bune și cu kilometri puțini sunt foarte scumpe în vest și nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc mașini cu kilometri mulți sau cu diferite probleme tehnice și estetice ca să aibă un cost de achiziție scăzut și să permită apoi un profit frumos și un preț de vânzare atractiv.