Poliția Rutieră a anunțat soluția pentru „Drumul Morții” (E85/DN2)

Poliția Rutieră a anunțat soluția pentru „Drumul Morții (E85/DN2)
Accident mortal pe E85. Foto: ISU Bacău

Poliția Română și CNAIR au venit cu noi informații despre E85/DN2, cunoscut și sub numele de „Drumul Morții”. Cele două instituții au precizat că tronsonul este prevăzut cu doar o bandă pe sens, de 3,5 metri lățime, plus un acostment de 2,5 metri lățime, desemnat oficial ca bandă pentru opriri de urgență.

Într-un răspuns pentru Libertatea, Poliția a precizat că pe acostament pot circula inclusiv pietonii.

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, a declarat Poliția Română.

În schimb, nu se explică și de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

Soluția anunțată de Poliția Rutieră, pentru E85

Până la construirea Autostrăzii A7, pentru a preveni numărul uriaș de decese, Poliția Rutieră are în vedere montarea „parapetului axial de separare” și modernizarea trecerilor de pietoni.

„De asemenea, se are în vedere implementarea unor măsuri de siguranță a traficului rutier prin modernizarea trecerilor de pietoni amplasate în anumite localități de pe traseul drumului național DN2, precum și prin montarea parapetului axial de separare a sensurilor de mers acolo unde configurația drumului permite acest lucru”, a transmis Poliția.

Ce se întâmplă cu Autostrada Moldovei

De-a lungul timpului, Autostrada Moldovei a fost și este în continuare doar o promisiune. La începutul anului, Ministerul Transporturilor a transmis pentru B1.ro că cel mai probabil, lucrările efective vor debuta în 2022. În prezent, diverse tronsoane se află în faza de proiectare – SF – studiu de fezabilitate și PT – proiect tehnic.

„Varianta realistă este că din 2022 vor începe lucrările la primii kilometri din A7. Lucrările la Ploiești-Buzău, cel mai probabil va începe la începutul anului viitor. În linii mari, inclusiv la Buzău-Focșani, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani se vor putea începe lucrările de execuție, cu mici diferențe”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, pentru B1.ro.

Urmăriți B1TV.ro și pe
Ultima oră
10:26 - Kievul spune că există emnale că Moscova pregătește o nouă ofensivă. Probabilitatea repetării scenariului din februarie 2022
10:25 - Bancnotele euro care vor dispărea din circulație după ce autoritățile au constatat că sunt uşor de falsificat
10:20 - Argentina, devenită „noul Miami” al rușilor: zilnic vin cel puțin 30 de femei însărcinate și bogate pentru a naște. De ce se întâmplă asta
10:04 - Ninsorile și ploile complică misiunile de salvare a victimelor cutremurului dar și circulația în anumite zone din Turcia
09:57 - Rareş Bogdan cere Ministerului Finanţelor să vină cu explicații în cazul OMV Petrom, „altfel părem o ţară bananieră”: „Un om care are un chioşc, dacă nu plăteşte taxă, automat Fiscul îi blochează conturile”
09:55 - Ana Baniciu, cuvinte de laudă la adresa lui Radu Bănică: „Cel mai talentat dintre toți, ca să știți de la mine”
09:52 - Cutremurul care a lovit Turcia și Siria, anticipat de un cercetător olandez și un geolog turc cu trei zile în urmă. Mesajele lor de pe Twitter s-au viralizat rapid
09:39 - Snapchat, acuzat că favorizează traficul de droguri. Compania se confruntă cu procese pe bandă din partea unor părinți ai căror copii au folosit aplicația
09:28 - Oficial ucrainean: Rusia a început să „cerșească” negocieri prin intermediari
09:25 - Flavia Mihășan nu pleacă în vacanță fără cei mici: „Nu am simțit nevoia să plec fără copii”. Fosta asistentă TV a fost cu familia în Malta