Prețurile la asigurările RCA au explodat, după falimentul City Insurance. Creșteri de peste 100%

Prețurile la asigurările RCA au explodat, după falimentul City Insurance. Creșteri de peste 100%
Foto: Pixabay

Falimentul City Insurance, cea mai populară companie de asigurări RCA din România, a provocat un haos masiv în piață. Șoferii trebuie să scoată de două ori mai mulți bani din buzunar pentru același serviciu. Cum s-a ajuns în acest punct?

City Insurance deținea 45% din piața asigurărilor RCA, urmată de Euroins, cu aproximativ 20-25%. Astfel, cele mai ieftine companii aveau în jur de 70% din clienți. După falimentul City Insurance, aproape toți clienții de la compania falimentară, care au avut nevoie de noi poliție, s-au orientat către Euroins. În primele zile de la falimentul City Insurance, platformele mai multor companii de asigurare au fost indisponibile, din cauza solicitărilor mult prea mari și a nevoii de restabilire a prețurilor.

Companii cu tarife mai apropiate de cele ale City Insurance, precum Euroins și Asirom nu pot prelua întregul portofoliu al firmei falimentare, iar pe fondul cererii, au crescut considerabil prețurile.

Astfel, la Euroins, o asigurare auto pentru un șofer de 26 de ani, proprietar al unei mașini cu motorizare pe benzină, motor 1,1, prețul pentru o asigurare pentru 6 luni s-a majorat de la aproximativ 400 de lei, la aproape 700 de lei. Tarifele pentru 3 luni s-au dublat, iar cele pentru o lună de zile s-au triplat.

Șoferii, împinși să-și cumpere polițe RCA cu valabilitate de 1 an de zile

În cazul polițelor pentru o perioadă mai lungă, de 12 luni, tarifele au cunoscut majorări oarecum mai mici, de 40-70%.

La Grawe, pentru o poliță RCA cu valabilitate de 6 luni, în cazul unui autovehicul 1,6 pe benzină, deținut de un șofer de 49 de ani, acesta trebuie să plătească 520 de lei fără decontare directă și 590 de lei cu decontare directă. În luna iunie trebuia să scoată din portofel doar 220 de lei.

Asigurătorii anticipează prețuri și mai mari la polițele RCA pentru finalul anului începutul lui 2022, iar șoferii mai pot spera doar la o intervenție a statului, în vederea plafonării prețurilor.