Primul „recall” pentru Dacia Spring. Motivul pentru care clienții europeni sunt chemați la service

Primul „recall” pentru Dacia Spring. Motivul pentru care clienții europeni sunt chemați la service
Sursa foto: EV Database

Singurul model 100% electric al mărcii Dacia a intrat într-o acțiune de recall sau, mai exact, de chemare la service pentru remedierea de către producător a unei probleme tehnice, notează economica.net.

Potrivit alertei RAPEX, „retractorul centurii de siguranță din spate dreapta poate funcționa defectuos. Acest lucru poate duce la o reținere defectuoasă a centurii crescând riscul de rănire în cazul unui accident”.

Dacia Spring la primul recall

Alerta mai subliniază că „produsul nu respectă Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule”.

Ca urmare a detectării acestei probleme de către autoritatea competentă din Portugalia, modelele Dacia Spring XBG produse la uzina chineză din Shyian și având omologarea europeană de tip e9*2018/858*11001*04, e9*2018/858*11001*05, produse între 26 aprilie 2022 și 4 octombrie 2022 sunt chemate la unitățile service pentru remediere începând cu data de 9 noiembrie 2022.

Totodată, măsuri similare au fost luate și în Franța, Olanda, Polonia și România. De altfel, presa franceză scrie că Dacia Spring trece prin prima sa campanie de „recall”, iar clienții din acest stat european vor fi anunțați individual, printr-o scrisoare recomandată, de reprezentanții mărcii pentru a se prezenta la unitățile service în vederea înlocuirii pieselor/componentelor afectate.

Dacia ia această măsură din precauție, ţinând cont că, până acum, nu a fost înregistrat niciun incident cauzat de această problemă de fabricație.

Nu este încă limpede câte mașini deja înmatriculate în Europa sunt afectate de această problemă, însă se estimează că în Franța ar putea fi peste 1.100. Pornind de la datele JATO Dynamics poate fi însă estimată la nivel european depășirea valorii de 15.000 de vehicule.

Problema centurii de siguranță este deja cunoscută de clienții români

Spre deosebire de alte state, divizia grupului Renault din România a decis să întârzie livrările vehiculelor, chiar dacă acestea ajunseseră deja la dealer, pentru a remedia problema înainte de a preda mașinile proprietarilor.

Reprezentanții Dacia nu au putut fi contactați până la apariția acestui articol pentru a da detalii despre numărul exact de mașini implicate sau posibilitatea ca vehicule cu această problemă să fi ajuns la clienți înainte de oprirea temporară a livrărilor pentru remedierile necesare.

Urmăriți B1TV.ro și pe