Statistici îngrijorătoare pe șoselele din România. Străzile sunt pline de maşini periculoase

Statistici îngrijorătoare pe șoselele din România. Străzile sunt pline de maşini periculoase
Sursa Foto: Hepta.ro

Statistici îngrijorătoare pe șoselele din România! Aproape jumătate dintre autoturismele controlate în trafic în primul semestru al acestui an au avut deficiențe tehnice majore sau periculoase, încât puteau să provoace în orice moment un accident, potrivit unui raport al Registrului Auto.

Totul se rezumă la reparațiile de mântuială, făcute în service-uri neautorizate, sau chiar de către proprietari.

Străzile României sunt pline de maşini periculoase, inclusiv pentru cei care le conduc

Din cele peste 37 de mii de mașini verificate de inspectorii Registrului Auto Român în primele 6 luni ale anului, aproape jumătate aveau grave probleme tehnice, potrivit stirileprotv.ro.

Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,50% dintre vehiculele controlate şi în 1,71% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 1.589 de autovehicule. Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete.

Totodată, aproximativ 2,9% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

„RAR a încadrat 6,65% dintre vehiculele verificate în trafic ca reprezentând pericol iminent la accident, deoarece în cadrul acestora au fost identificate deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la punți și fuzete”, a declarat Claudiu Mija, şef departament ITP-RAR.

Cifrele sunt cu atât mai alarmante în București, unde 80% dintre maşinile oprite pentru control reprezentau un pericol

„Clienții evită să ajungă cu ele la service, ajung doar atunci când mașina nu mai funcționează sau când nu se mai poate deplasa cu ea din 50 de mașini constatate într-un service, una singură s-a reparat în service, restul de 49 de mașini au încasat regie proprie și în situația în care un păgubit încasează regie proprie, proporția este aproape de 100% că acela nu mai ajunge cu ea în service s-o repare, o repară prin curte pe la nea cutare”,  a spus Dan Barbu, Președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor șase luni ale anului 2022, au fost aplicate 12.869 de sancțiuni, au fost retrase 11.000 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 121 de vehicule și 181 ITP-uri au fost anulate.

Urmăriți B1TV.ro și pe