Uzinele Dacia și Ford din România, într-un puternic declin. Cifrele și cauza acutizării crizei în domeniul auto

Uzinele Dacia și Ford din România, într-un puternic declin. Cifrele și cauza acutizării crizei în domeniul auto

Producția de mașini se confruntă cu probleme severe, la nivel mondial. Majoritatea companiilor au anunțat sistări temporare a producției sau un ritm de lucru mult mai redus față de cel normal în ultimele luni, aspect valabil și pentru cele două uzine din România, cea de la Mioveni și cea de la Craiova.

Volumul de lucru s-a redus semnificativ în toamnă. Cifrele înregistrate luna trecută sunt mai mici decât cele prognozate de specialiștii din domeniu în vară. Astfel, conform Asociației Constructorilor Români de la Automobile, în luna septembrie au fost asamblate în România doar puțin peste 29.000 de autoturisme. În iunie, cele două uzine, Automobile Dacia din Mioveni și Ford, din Craiova, au scos de pe liniile de asamblare aproximativ 45.000 de mașini.

Mai mult, în ultimele luni au existat zile în care nu au fost produse deloc vehicule. Uzina Dacia, de la Mioveni, a fost oprită timp de 35 de zile în primele nouă luni ale anului în curs, iar perspectivele nu se anunță tocmai fericite pentru restul anului.

Criza cipurilor, explicația declinului în domeniul auto

Cauza o reprezintă penuria de semiconductori, care s-ar putea acutiza pe finalul anului. Potrivit estimărilor din presa internațională, deficitul global de semiconductori va reduce, anul acesta, producţia auto globală cu 7,1 milioane de vehicule, iar problemele din lanţul de aprovizionare provocate de pandemie vor afecta industria şi în 2022. Estimările au fost prezentate într-un raport al companiei de analize financiare Markit, citat de Bloomberg.

În primele nouă luni din 2021, peste 315.000 de autoturisme au fost produse în România, dintre care peste 194.000 la Dacia și peste 120.000 la uzina Ford.