România, în cărţi pentru construcţia noii fabrici a Volkswagen din Europa Centrală. Cine sunt principalii competitori şi câţi angajaţi va avea locaţia

România, în cărţi pentru construcţia noii fabrici a Volkswagen din Europa Centrală. Cine sunt principalii competitori şi câţi angajaţi va avea locaţia

România ar putea găzdui noua fabrică pe care gigantul german Volkswagen intenţionează să o deschidă în Europa de Est. Printre posibilele locaţii se mai numără Bulgaria şi Turcia.
Şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara pe 18 noiembrie că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022.

Noua unitate din Europa de Est ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, iar aici vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny (Cehia), relatează publicaţia Automobilwoche, citată de Agerpres.

Necesitatea unei noi fabricia a crescut după ce producătorul auto a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în contextul în care Volkswagen îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero.

Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.

Consiliul angajaţilor brandului Volkswagen a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica.
„Skoda este una din opţiuni”, a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

Potrivit însă unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, o investiţie în Cehia, sediul Skoda, una din principalele mărci deţinute de VW, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile.

VW, cel mai mare producător auto la nivel global, intenţionează să investească peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.

Portofoliul grupului german este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Ultima oră
00:36 - Daniel Coriu (Colegiul Medicilor): Mulți bolnavi COVID au murit cu zile. Cum am ajuns aici? Neîncrederea în mesajul medicilor și al autorităților. La acest lucru au contribuit și unii colegi de-ai noștri (VIDEO)
23:57 - Premierul ungar Viktor Orban acuză Washingtonul şi Bruxellesul că se amestecă în politica internă a țării pentru ca el să piardă alegerile
23:45 - Ediție specială 360 de grade, cu Alina Bădic: Despre conservarea energiei și prelungirea vieții. „Un om cu credință în Dumnezeu nu se stresează” (VIDEO)
23:23 - Ediție specială 360 de grade, cu Alina Bădic: Despre longevitate. „Se consideră că deja s-a născut omul care va trăi mia de ani” (VIDEO)
22:51 - Gazprom a avertizat Republica Moldova că va sista livrarea gazelor din 1 decembrie dacă nu-şi achită datoriile
22:34 - Arhiepiscopia București își pune la dispoziție capelele. Morgile spitalelor nu mai fac față numărului de decese COVID
22:13 - România cere sprijin internaţional pentru gestionarea crizei COVID / CNSU a adoptat o Hotărâre privind solicitarea de medicamente, echipamente şi echipe medicale
21:50 - Panică la meciul Dinamo – Rapid: Lui Alexandru Răuță i s-a făcut rău. A fost urcat în ambulanță cu masca de oxigen pe față
21:44 - Daniel Funeriu: În democrație nu poți să interzici prostia, prostia politicienilor care sunt incapabili să prevadă. În iunie – iulie, când Franța se pregătea de valul 4, nouă ni se spunea că am învins pandemia (VIDEO)
21:17 - Alexandru Rafila: E necesară o solidaritate națională, care să implice vaccinarea anti-COVID și înțelegea faptului că fiecare dintre noi e parte din acest efort