Comisia Europeană despre cazul Blue Air: Nu putem judeca înainte de a cerceta

Comisia Europeană despre cazul Blue Air: Nu putem judeca înainte de a cerceta
Comisia Europeană despre cazul Blue Air: Nu putem judeca înainte de a cerceta, sursă foto: captură YT

Blue Air a primit în 2020 un ajutor de stat în valoare de 62 de milioane de euro, circa 301 milioane de lei, cu girul Comisiei Europene.

Statul trebuia să preia de mult 75% din companie

Compania a folosit banii din împrumutul acordat, însă de anul trecut nu și-a mai putut plăti ratele și statul a făcut asta în locul ei.

Oficiali ai companiei au declarat de la declanșarea situației la Blue Air că statul trebuia să preia de mult 75% din companie.

Comisia Europeană (CE), care a dat undă verde ajutorului de stat către Blue Air, în valoare de 62 de milioane de euro, a transmis la solicitarea Economica.net că e în contact cu autoritățile române.

„Comisia este în contact cu autoritățile române cu privire la planul de restructurare. Nu putem comenta conținutul unor astfel de contacte și nici nu putem judeca înainte de a cerceta momentul sau rezultatul acestora”, este răspunsul CE la solicitarea Economica.net.

CE mai spune că în 2020, România s-a angajat să se asigure că, după șase luni, garanția de stat va fi reziliată, iar Blue Air va prezenta fie un plan de lichidare, fie va efectua o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. O astfel de posibilă restructurare ar fi supusă evaluării și aprobării Comisiei.

Statul preia Blue Air

Statul român, prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), va deveni acționar majoritar al Blue Air, a declarat ieri, 17 noiembrie, pentru CursDeGuvernare președintele Autorității, Florian Daniel Geantă.

Compania spune că a solicitat de mai bine de un an executarea garanției și preluarea operatorului de către stat.

Blue Air mai are în flotă doar două avioane vechi de mai bine de 31 de ani potrivit Planespotters.net.

Pe lângă acțiunile din Airline Invest, statul mai preia și un teren de 10 hectare pe care se poate construi un complex imobiliar, pe care anterior crizei COVID, compania a încercata să-l vândă, însă fără succes.

Compania aeriană a anunțat în septembrie, după ce a oprit toate zborurile, că are datorii de pste 230 de milioane de euro.

Este a doua companie aeriană care intră pe mâinile autorităților române, după TAROM, care se zbate pe pierderi masive de ani buni, și care a primit la rândul ei ajutor de stat.

Ajutoarele acordate de statul român celor două companii au fost contestate de competitorul Wizz Air, așa cum Economica.net a relatat aici.

Urmăriți B1TV.ro și pe
Ultima oră