Se dă ceasul înainte! România va trece la ora de vara în noaptea de sâmbătă spre duminică, 25 spre 26 mai. Ziua de duminică va avea doar 23 de ore, după ce ora 3:00 va deveni ora 4:00.
Ideea de modificare a orei de două ori pe an îi aparține omului de ştiinţă Benjamin Franklin și a fost adoptată ca o necesitate pentru economisirea rezervelor de cărbune, prin reducerea folosirii luminii artificiale.
CFR Călători informează că, începând cu data de 26 martie 2023, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora oficială de vară. Această schimbare nu va modifica mersul trenurilor în vigoare, iar circulaţia se va efectua conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.
“Trenurile operate de CFR Călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 25/26 martie a.c. la ora 03:00, care va deveni ora 04.00. După ora 04.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară. Trenurile operate de CFR Călători aflate în circulație după ora 03:00, care devine ora 04:00, își vor continua mersul până la stația de destinație, iar în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu orele normale de plecare în intervalul orar 04.00 – 05.00, trenurile vor pleca în ordinea rangului”, transmite CFR Călători într-un comunicat.
În ceea ce priveşte traseele în afara ţării, dat fiind faptul că şi în ţările vecine trecerea la ora de vară se va face în aceeaşi zi de duminică, 26 martie 2023, între staţiile de frontieră trenurile vor circula după graficele din mersul de tren în vigoare.
Ora oficială de vară a fost introdusă în România pentru prima dată în 1932. Până în 1939, a funcționat în fiecare an, între prima duminică din aprilie, ora 00.00, şi prima duminică din octombrie, ora 01.00 (ore locale). Între 1941 şi 1979 nu s-a mai folosit ora de vară.În 1979, România a semnat Convenţia fusurilor orare, iar în 1997 se stabileşte ora oficială de vară, decalată cu o oră în avans faţă de ora Europei Orientale.