În timp ce sunt țări din Europa de Nord care interzic mașinilor electrice să mai meargă pe prima bandă pe autostrăzi ca să nu încurce traficul camioanelor, în Austria au apărut primele autostrăzi unde viteza maximă permisă pentru toți șoferii este de 100 de km/h.
Specialiștii austrieci spun că doar așa se poate favoriza achiziția de mașini electrice în masă, toți șoferii mergând în realitate cu 130 sau 140 de km/h iar acestea au autonomii ridicole, anunță Autolatest.
Pentru a ajuta vânzarea de mașini electrice, politicienii se gândesc să limiteze viteza la 100 de km/h, viteza care este de obicei normală pentru o mașină electrică pe autostradă.
Marea problema a acestor austrieci este că în general mașinile electrice circulă pe autostrăzi pe prima bandă cu o viteză de 80 km/h pentru că doar așa mai ajung la destinație, însă în această situație încurcă grav traficul de camioane care este limitat legal la o viteză maximă de 100 km/h.
În UK au apărut și zone speciale pe autostradă unde șoferii de mașini electrice le pot abandona până când vine asistența rutieră să-i ajute cu o încărcare de jumătate de oră pentru a putea ajunge la primul încărcător din zonă.