Biroul de Turism din Irlanda a anunțat joi că, din cauza crizei energetice şi a invaziei ruse în Ucraina, campania de promovare pentru Ziua Sfântului Patrick (Global Greening) va fi suspendată anul acesta. În cadrul acesteia sute de clădiri emblematice sau peisaje celebre din până la 55 de ţări sunt iluminate în verde în fiecare 17 martie, transmite EFE.
Această iniţiativă a fost lansată pentru prima dată în 2009 și se transformase într-un eveniment major promovat de autorităţile de la Dublin pentru a marca la nivel global Ziua Sfântului Patrick, patronul Irlandei, iar în fiecare an tot mai multe oraşe se alăturau „cauzei” Sfântului Patrick.
Cu toate acestea, Turism Ireland a decis să o suspende din cauza creşterii costurilor de energie şi în semn de solidaritate cu Ucraina, aşa că unele ţări vor opta pentru albastrul şi galbenul drapelului ucrainean, a explicat joi un purtător de cuvânt.
Pe lunga listă a locurilor care s-au alăturat campaniei „Global Greening” („Înverzire Globală”) se regăsesc Cascada Niagara, Colosseumul din Roma, Turnul Eiffel, Piramidele din Giza, Empire State Building din New York şi Opera din Sydney.
„Deşi nu vom promova campania „Global Greening” anul acesta, filialele birourilor de turism din întreaga lume au lansat un program amplu de activitate comercială şi media în această săptămână pentru a promova insula Irlanda ca o destinaţie excelentă”, a spus sursa citată.
Autorităţile irlandeze din domeniul turismului estimează că, în ultimii ani, iluminarea a peste 450 de monumente, clădiri emblematice sau peisaje celebre din până în 55 de ţări în fiecare zi de Sfântul Patrick a costat guvernul din Dublin aproximativ 50.000 de euro.
În cadrul acestei campanii de promovare, premierul irlandez este primit în fiecare 17 martie la Washington de către preşedintele SUA, în timp ce restul executivului de la Dublin se implică în misiuni diplomatice în întreaga lume.