„Limitați smartphone-urile, fiți din nou aproape de copii” / Sfaturile directorului PISA către părinți

„Limitați smartphone-urile, fiți din nou aproape de copii” / Sfaturile directorului PISA către părinți
Sursa foto: Pixabay.com

Directorul Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (PISA), Andreas Schleicher, subliniază într-un interviu pentru To Vima consecințele negative pe care pandemia le-a avut timp de trei ani asupra sistemelor educaționale:

Sfaturile directorului PISA către părinți

„Putem observa cu siguranță o corelație clară între gradul (numărul și timpul) de școli închise și scăderea rezultatelor învățării, dar putem vedea și țări care continuă să facă progrese în ciuda pandemiei. Am văzut, de asemenea, alți factori asociați negativ cu aceste rezultate, cum ar fi o scădere a sprijinului profesorilor pentru elevi, sau sprijinul și angajamentul părinților față de copiii lor sau utilizarea excesivă a smartphone-urilor.”

„Pozitiv este că există într-adevăr un grup de țări din această categorie care au înregistrat progrese bune în ultimul deceniu. Aceste țări ne arată ce este cu adevărat posibil.

Puteți vedea cum Singapore a continuat să progreseze chiar și în timpul pandemiei. De asemenea, puteți vedea Macao, Japonia și Estonia. Portugalia, Ungaria și Israelul au făcut, de asemenea, progrese bune, deși s-au retras recent. Turcia a făcut progrese semnificative și, în același timp, a reușit să înscrie mult mai mulți elevi la școală. România și Moldova au avut un oarecare succes.

La capătul de jos al spectrului de performanță puteți vedea cum Qatar a făcut progrese remarcabile, iar Muntenegru a progresat. Peru, Columbia și Macedonia de Nord au avansat și ele. Și, de asemenea, Brazilia și-a extins accesul și a crescut calitatea în același timp.”

Andreas Schleicher atrage atenția că limitarea distragerilor digitale este esențială pentru realizarea de progrese la următoarele teste PISA:

„Există câteva lucruri pe care le putem învăța de la multe țări despre modul în care au gestionat pandemia: concluzia evidentă pentru noi toți este că școlile ar trebui să rămână deschise mai mult timp și pentru mai mulți elevi.

Cu toate acestea, este la fel de important ca elevii înșiși să dobândească o responsabilitate mai mare pentru învățarea lor, dincolo de orice pandemie. Acesta este unul dintre avantajele cheie necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea pe tot parcursul vieţii în zilele noastre.

Ați văzut din datele pe care le-am analizat cât de important este pentru elevi să aibă profesori care știu cine sunt, cine vor să fie și, după cum am spus deja, cărora le pasă de călătoria lor.

Construirea bazelor sociale pentru învățare este esențială. Limitarea distragerilor digitale este esențială. Construirea de parteneriate puternice cu familiile și implicarea părinților în învățarea elevilor este, de asemenea, foarte importantă.

De asemenea, poate fi productiv să împărțiți elevii în grupuri bazate pe abilități în cadrul materiilor și săli de clasă, dar acest lucru devine adesea contraproductiv din punct de vedere social”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`