NASA aniversează 21 de ani de la lansarea telescopului Hubble

Telescopul spaţial Hubble, care a fost lansat în 1990 şi a furnizat cele mai frumoase şi spectaculoase imagini ale cosmosului împlineşte, joi, 21 de ani de funcţionare, relatează Huffington Post. Pentru a...

Pentru a celebra aceşti ani, NASA a făcut publice mai multe imagini, care puse laolaltă formează un trandafir.

Potrivit astronomilor de la Space Telescope Science Institute din Baltimore, cea mai mare dintre galaxii, care are formă de spirală, cunoscută drept UGC 1810, are un disc care ajunge la un moment dat să semene cu un trandafir, din cauza atracţiei pe care o exercită galaxia UGC 1813.

Foto: huffingtonpost.com

Telescopul spaţial a fost numit după astronautul Edwin Hubble

Telescopul spaţial Hubble este un telescop plasat pe orbită în jurul Pământului, numit după astronautul Edwin Hubble. Telescopul este poziţionat în afara atmosferei terestre, ceea ce îi oferă un avantaj semnificativ faţă de telescoapele de pe Pământ, imaginile nefiind peturbate de către turbulenţele atmosferice, astfel Hubble putând capta informaţii şi în spectrul ultraviolet, ale cărui lungimi de undă sunt în mod normal puternic atenuate de către stratul de ozon al Pământului.

De la lansarea lui în 1990 a devenit unul dintre cele mai importante instrumente din istoria astronomiei. Cu el astronomii au făcut numeroase observaţii, care au dus la importante descoperiri în astrofizică. Camera fotografică cu câmp foarte larg de pe Hubble furnizează cele mai detaliate imagini în lumină vizibilă realizate vreodată.

Hubble este rezultatul unei colaborări între NASA şi Agenţia Spaţială Europeană.

12:28 - Florin Cîţu: Investiţiile publice în primele 6 luni din 2021 au crescut cu 32,4% față de aceeaşi perioadă a anului trecut / Șeful Guvernului anunță și o premieră
12:11 - Ministrul Mediului, preocupat de problemele din Ungaria. Tanczos Barna anunță „măsuri concrete” ca deșeurile de pe râurile din România să nu mai ajungă în țara vecină (VIDEO)
12:00 - România, sub cod galben de caniculă până la finalul lunii iulie 2021. Județele în care se vor înregistra maxime de până la 39 de grade Celsius
11:45 - Un sportiv cu vârstă de bunic a câștigat o medalie la Jocurile Olimpice de la Tokyo
11:45 - Claudiu Năsui: Eliberăm din funcție administratorii „speciali” pentru privatizare de la trei companii de stat / Ei încasau salarii între 10.400 și 14.600 de lei, deși companiile au datorii uriașe
11:34 - Momente de coșmar pentru un grup de turiști aflați în vacanță la Suceava. 14 persoane s-au autoevacuat, după ce pensiunea a luat foc
11:31 - Ion Ţiriac, implicat într-un scandal de răsunet. S-a lăsat cu îmbrânceli: „E o agresiune!”
11:24 - Drogul violului la Vama Veche! Cum cedează femeile avansurilor, fără să-şi dea seama