O pensionară în vârstă de 67 de ani din comitatul Leicestershire, regiunea East Midlands, a murit după ce a așteptat trei ore după o ambulanță.
Femeia sunase la 999 plângându-se că nu mai poate respira, scrie Metro.
Când a sunat la numărul de urgență, femeia a fost sfătuită să meargă la un centru de urgență sau la medicul de familie, în caz că simptomele se agravează. Un operator a stabilit că problema pe care o prezintă nu îi pune viața în pericol.
După un al doilea apel la numărul de urgență, când a spus că nu mai poate respira, autoritățile au clasificat apelul de categorica 1, iar paramedicii au sosit la fața locului în 2 minute, dar, din nefericire, femeia a decedat.
„Apelul a fost gestionat corespunzător”, au mărturisit reprezentanții Serviciului de Ambulanță East Midlands (EMAS), care și-au cerut scuze. Ei au subliniat că EMAS se confrunta cu o „Cerere mare de răspunsuri în caz de urgență” atunci când femeia a sunat la 999.
„Am dori să oferim sincere condoleanțe familiei doamnei Lyon și ne pare profund rău că nu am reușit să ajungem la acest pacient mai devreme”, a transmis Susannah Ashton, director de divizie pentru Leicestershire la EMAS.
„Sunt total uluită că nu și-au recunoscut responsabilitatea. A fost o moarte care putea fi prevenită. Nu i s-a dat șansa de a beneficia de niciun tratament”, a spus Katie Keating, fiica bătrânei. Ea a depus o plângere oficială.
„Singurul lucru care ar fi ajutat a fost intervenția medicală. Ar fi trebuit să trimită o ambulanță, avea nevoie de oxigen. A avut dreptate să cheme o ambulanță, acesta a fost instinctul ei”, a adăugat ea.
„Suntem în contact cu familia doamnei Lyon prin intermediul Serviciului nostru de consiliere și legătură cu pacienții și investigăm pe deplin motivul acestei întârzieri”, a mai transmis EMAS.