Suprafața planetei Marte a fost fotografiată în întregime de vehiculul spațial al Chinei

Foto: China Aerospace Studies Institute

Un vehicul spaţial chinez fără echipaj uman a obţinut imagini care acoperă întreaga suprafaţă a planetei Marte. Au fost obținute și fotografii de la polul sudic. Această realizare a fost posibilă după ce aparatul a a survolat „Planeta Roşie” de peste 1.300 de ori de la începutul anului trecut, anunță Reuters.

Foto: China Aerospace Studies Institute

Imagini rare de la polul sudic

Misiunea a început în februarie 2021, când Tianwen-1 a ajuns cu bine pe Marte. Planeta este monitorizată de o sondă a roverului robotizat.

Printre imaginile realizate de pe orbită se află şi primele fotografii chineze cu polul sudic marţian, unde se află aproape toate resursele de apă ale acestei planete.

Apa de sub stratul de gheață a fost descoperit în 2018 la polul sudic de către o sondă orbitală administrată de Agenţia Spaţială Europeană. Acesta este un element fundamental, ce va ajuta la descoperirea potențialului de întreținere a vieții pe planetă.

Imagini de înaltă rezoluție

De asemenea, vehiculul a înregistrat imagini ale canionului de 4000 de kilometri, Valles Marineris, și cratere dintr-o regiune nordică, Arabia Terra.

Tianwen-1 a trimis pe Pământ şi imagini de înaltă rezoluţie cu marginile vastului crater Maunder. Mai există și o fotografie cu un „vulcan-scut” înalt de 18.000 de metri, care a fost detectat în premieră de sonda Mariner 9 lansată de NASA în urmă cu peste cinci decenii.