UE a avertizat Germania să nu lase chinezii să cumpere acțiuni în portul Hamburg. Acum Cancelaria germană și Ministerul Economiei sunt în conflict

UE a avertizat Germania să nu lase chinezii să cumpere acțiuni în portul Hamburg. Acum Cancelaria germană și Ministerul Economiei sunt în conflict

Guvernul federal se ceartă în legătură cu intrarea companiei de stat chineză în portul Hamburg
În primăvară, Comisia Europeană a avertizat guvernul federal să nu vândă acțiunile unui terminal portuar din Hamburg către compania maritimă de stat chineză Cosco în vederea vânzării, anunță Reuters.

Portul Hamburg se teme de un dezavantaj competitiv

În evaluarea sa, Comisia a subliniat că informații sensibile despre afacerile portuare ar putea ajunge în China, de la persoane familiarizate cu această chestiune.

În plus, experții de la Bruxelles au prezentat argumentul că portul Hamburg nu are doar o importanță civilă, ci și militară.

Prin urmare, ei spun că este necesară o precauție specială la intrarea unui investitor chinez. În prezent, guvernul federal trebuie să decidă dacă va aproba acordul. Toate departamentele s-au pronunțat împotriva acestuia.

Conflictul dintre Ministerul Economiei și Cancelarie pentru portul Hamburg mocnește de două luni. sursă foto: captură YT

Doar Cancelaria nu vede niciun motiv valabil pentru o interdicție. Portul Hamburg se teme de un dezavantaj competitiv, în Anvers și Rotterdam – Cosco este deja implicat.

Bruxelles nu vrea să accepte acest argument. Vremurile s-au schimbat, spun ei. O importanță mai mare este acordată protecției infrastructurii critice în UEde când Rusia parteneriatul energetic cu Germania a folosit ca instrument de șantaj.

Departamentele responsabile din cadrul Ministerului Federal al Economiei sunt în continuare convinse că respingerea este singura opțiune corectă.

Argumentul că Cosco ar deveni doar un proprietar minoritar nu este de luat în calcul. „Întrebați Bayernoil”, spune un oficial guvernamental.

Conflictul portuar ține guvernul german în șah deja de două luni

Este vorba despre compania de operare a rafinăriilor Vohburg și Neustadt Donau din Bavaria, la care filiala germană a companiei rusești de stat Rosneft are o participație.

Potrivit Ministerului Economiei, Rosneft s-a folosit de participația sa minoritară pentru a face presiuni asupra Germaniei.

Conflictul dintre Ministerul Economiei și Cancelarie pentru portul Hamburg mocnește de două luni, potrivit informațiilor citate de Reuters.

La ședința de guvern din 24 august, interzicerea participării Cosco era deja pe ordinea de zi provizorie. Chiar și atunci, se spune că toate ministerele relevante ar fi urmat sugestia Ministerului Economiei, cu excepția Cancelariei.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`