La Bâlea Lac cu Dacia Spring: 161 de kilometri plus întoarcerea cu bateria 47%

La Bâlea Lac cu Dacia Spring: 161 de kilometri plus întoarcerea cu bateria 47%
Sursa foto: EV Database

Proprietarul unei Dacia Spring, Cristian Octavian Hadar, și-a povestit experiența unei excursii pe blogul Electromobilitate, explicând că se felicită pentru alegerea unei mașini electrice românești; acesta a ajuns fără probleme de la Sibiu la Bâlea Lac, pe Transfăgărașan și a parcurs fără probleme drumul înapoi pentru că mașina s-a încărcat cu energia cinetică la coborâre.

 „Nu m-a luat vântul pe sus și nici nu am încurcat traficul” a glumit Hadar, pe seama temerilor care încearcă șoferii când vine vorba de automobilele electrice.

AC-ul folosit chibzuit nu a fost o problemă pentru baterie

Proprietarul a relatat etapele testului auto cu provocările și momentele cronologice. Desigur, pentru a evita neplăcerile, acesta și planificat atent călătoria.

„Primul test pe care l-am făcut cu Dacia Spring a fost acela de a urca din Sibiu până la Bâlea Lac. Am vrut sa mă conving că face față celebrului Transfăgărășan. Știu, nu am fost primul, dar am vrut să mă conving că mașina poate urca.

Am încărcat peste noapte la priza din curte de 220, 16A până la 100% și am pornit în jur de ora 13:00 din Sibiu. În mașină am fost două persoane. A trebuit să fac un ocol până la Tălmaciu, unde am staționat 10 minute cu AC-ul pornit. După aceea, am mai fost nevoit să opresc 20 de minute la Avrig, tot cu AC-ul pornit, pentru pasagerul din dreapta, bineînțeles.

De la Avrig am plecat direct spre Transfăgărășan. Contrar opiniilor provenite din „folclor”, nu m-a luat vântul pe sus, mașina cântărind 1200 kg, și nici nu am încurcat traficul, deoarece drumul a fost foarte aglomerat, chiar dacă a fost joi și am mers în coloană.

Am ajuns la Bâlea Cascadă cu 60% baterie, unde am oprit AC-ul deoarece termometrul afișa 20 grade Celsius și nu a mai fost nevoie de el” a relatat proprietarul automobilului electric.

A ajuns acasă cu 39% baterie după 161 km

Șoferul mașinii electrice a spus că la destinație nu a încărcat mașina, întrucât bateria s-a alimentat la coborâre, pe drumul de întoarcere.

„La Bâlea Lac am ajuns cu 47% din baterie, după ce am stat în coloană 40 de minute, parcurgând doar 500 de metri. Am fost întrebat de către un alt turist care este nivelul bateriei la Bâlea Lac. Multă lume s-a uitat înspre noi cu surprindere, fiindcă, probabil, nu credeau că Dacia Spring poate să ajungă acolo.

Cel mai interesant este faptul că la coborâre am regenerat atâta curent, încât mi-a ajuns până în localitatea Bradu. Acasă am ajuns cu 39% baterie după ce parcursesem o distanță de 161.1 km cu un consum de 10.1 kWh/100km, la o viteză medie de 44.2 km/h.” a notat șoferul.

Concluziile optimiste… după o coborâre de alimentare

Românul se declară mulțumit de achiziția sa și susține că nu ar trebui ca șoferii să circule cu teamă la o autonomie de 250 km, vara.

„De reținut este faptul că eu am contract cu Hidroelectrica de 0.7 Lei/kWh, ceea ce înseamnă că pe mine mă costă 7 Lei 100 km. Un pachet de țigări reprezintă echivalentul a 200 km pentru mine. Noroc că nu sunt fumător.

În concluzie, pot să afirm că această mașină este foarte bună pentru România, pentru oraș, și că te poți baza că vara ai autonomie de 250 km fără nicio frică.” a conchis Hadar.

Urmăriți B1TV.ro și pe