Drepturi TV mai mari pentru echipele din Supeliga 1

Drepturi TV mai mari pentru echipele din Supeliga 1
Foto simbol: Pixabay

Cluburile din Liga 1 au votat, în majoritate, pentru prelungirea contractului de drepturi TV cu încă trei ani. Suma totală pentru fiecare sezon va fi mai mare, însă chiar și așa au existat două echipe care s-au împotrivit, CS Universitatea Craiova și FCU Craiova.

Cele doua Craiove au zis „pas”, nemulțumite de banii alocați

Rezultatele slabe din cupele europene și numărul tot mai mic de jucători buni pe care-i produc nu le împiedică pe cluburile din prima ligă să încaseze în continuare bani foarte mulți din drepturile TV. Bani și mai mulți decât primeau până acum!
Liga Profesionistă de Fotbal a prezentat, în Adunarea Generală în care a fost stabilit țintarul pentru sezonul acesta, o ofertă a eAD, societatea care deține drepturile pentru Liga 1. Era nevoie ca propunerea să fie acceptată de cluburi pentru a deveni o afacere concretă. 14 echipe au spus da, numai Craiova lui Rotaru și Craiova lui Mititelu s-au opus, au considerat că oferta nu e îndeajuns de bună, deoarece campionatul românesc ar merita să fie plătit cu și mai mulți bani.

Noi înțelegeri între televiziuni și cluburi

Din sezonul 2024-2025, suma totală garantată va fi de 29,5 milioane de euro. Societatea mai oferă încă un milion de euro condiționat de anumite condiții legate de audiența de pe stadioane și de la TV. Milionul acesta variabil va fi împărțit la 16 și suma rezultată, 62.500 de euro, va fi primită doar dacă acel club își crește numărul de spectatori din arenă și audiența de la TV la meciurile proprii.
Pentru a putea intra în posesia banilor, cluburiile trebuie să îndeplinească doua condiții:
1. Să aibă o medie de spectatori la meciurile de pe teren propriu de cel puțin 70% din capacitatea stadioanelor, acest lucru fiind valabil pentru echipele care evoluează pe arene care au cel mult 14.000 – 15.000 de spectatori. Pentru cluburile care evoluează pe arene cu peste 15.000 de locuri, să aibă o medie de minimum 10.000 de fani.
2. Să crească audiența medie a meciurilor cu 10% față de sezonul precedent.

Urmăriți B1TV.ro și pe