Producătorul auto Stellantis a declarat că suspendă producția de la fabrica sa din Rusia din cauza dificultăților logistice și a sancțiunilor impuse Moscovei.
Compania, cea mai recentă care a oprit operațiunile în Rusia, a declarat: „creșterea zilnică a sancțiunilor și a dificultăților logistice” a condus la această mișcare. Grupul, format anul trecut prin fuziunea Peugeot PSA și Fiat Chrysler, și-a suspendat deja o parte din afacerile cu Rusia după invadarea Ucrainei.
Compania a oprit importurile și exporturile de camionete construite la uzina rusă din Kaluga pentru mărci precum Fiat și Opel. O parte din această producție s-a mutat în fabrici din Marea Britanie și Franța.
„Având în vedere creşterea zilnică rapidă a sancţiunilor încrucişate şi a dificultăţilor logistice, Stellantis şi-a suspendat operaţiunile de producţie din Kaluga pentru a asigura respectarea deplină a tuturor sancţiunilor încrucişate şi pentru a-şi proteja angajaţii”, a spus Stellantis într-un comunicat, preluat de G4Media.
Pentru Stellantis, oprirea operațiunilor din Kaluga, unde anul trecut a produs aproximativ 11.000 de camionete, afectează doar o mică parte din operațiunile sale generale. Grupul are aproximativ 2.700 de angajați în Rusia.
Jaguar Land Rover și Aston Martin au oprit livrările de autoturisme către Rusia. Cele două companii britanice au renunțat să mai livreze autoturisme în Federația Rusă din cauza sancțiunilor impuse de SUA și UE, care îngreunau procesul.
Totodată, Volgo a decis să suspende livrările de autoturisme către Rusia până la o nouă notificare, în timp ce Daimler Truck a anunțat că își va îngheța activitățile din această țară.
Renault a înregistrat o serie de probleme în această criză, fiind una dintre companiile cu vânzări importante în Federația Rusă. Acțiunile Renault au scăzut considerabil în timpul războiului din Ucraina, ele fiind reduse până la nivelul din 2020.
Producătorii chinezi pot beneficia de pe urma retragerii companiilor europene din Rusia. Spre exemplu, companiile chineze care operează și în Rusia nu s-au pronunțat până în prezent și există o posibilitate ca ele să suplinească livrările stopate de Europa. Astfel, Rusia devine o piață importantă pentru vânzarea de mașini produse în China, notează sursa citată mai sus.