Noi reguli RCA din septembrie. Ce trebuie să știe șoferii din România

Noi reguli RCA din septembrie. Ce trebuie să știe șoferii din România
Sursa Foto: Flickr.com

Din 10 septembrie, șoferii din România, firmele de asigurare și brokerii se vor supune unor noi reguli privind RCA. Actul care modifică norma ASF 20/2017 privind asigurarea auto în România a fost publicat vineri în Monitorul Oficial și vine cu trei schimbări majore.

Printre modificări se numără: formularul tipărit pentru constatul amiabil nu mai este obligatoriu, constatarea se va putea face și electronic, cu ajutorul unei aplicații ce va fi pusă la dispoziție de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR) și asigurătorii emitenți ai polițelor, iar aplicația va reda automat inclusiv dinamica evenimentului, cu ajutorul sistemului GPS.

Tarife diferite în funcție de canalul de vânzare

Tarife diferite în funcție de canalul de vânzare reprezintă o premieră pentru România, astfel încât vor exista reguli diferite pentru mașina la schimb oferită pe perioada reparației, potrivit economica.net.

În urma modificărilor, „indiferent de canalul de distribuție utilizat, asigurătorul RCA practică aceeași primă de asigurare netă de cheltuieli de distribuție, stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat”.

Pentru că noua normă nu mai face referire la prețul final al RCA, asiguratorul are libertatea să stabilească acest preț în funcție și de cheltuielile pe care le are cu vânzarea. De exemplu, în mod normal, costurile de vânzarea online sunt mai mici decât cele de vânzarea prin brokeri sau agenți propriii, iar asta se va putea traduce în prețuri mai mici pentru achiziția online a RCA.

Reguli diferite pentru mașina la schimb oferită pe perioada reparației

Totodată, se schimbă și regulile privind lipsa de folosință, cu bătaie mai ales spre mașina la schimb oferită pe perioada reparației. Cea mai importantă modificare vizează modalitatea de stabilirea a perioadei în care este oferită mașina.

În cazul reparaţiei vehiculului avariat, perioada maximă de indisponibilitate reprezintă timpul normal de reparaţie transformat în zile de lucru prin împărţirea la patru a timpului normat de reparaţie, la care se adaugă orice întârziere nejustificată cauzată de către asigurătorul RCA. „, arată actuală normă 20. Noul act elimină această prevedere, dar și altele, în încercarea de a face mai ușoară procedura. Principalul efect va fi că zilele în care păgubitul beneficiază de mașină la schimb nu mai sunt condiționate decât de finalizarea reparației.

Urmăriți B1TV.ro și pe