Pasajul Domnești, coșmarul șoferilor: este necesară finalizarea a încă două proiecte pentru ca circulația să fie eficientă în zonă

Pasajul Domnești, coșmarul șoferilor: este necesară finalizarea a încă două proiecte pentru ca circulația să fie eficientă în zonă
Pasajul Domnești, coșmarul șoferilor: este necesară finalizarea a încă două proiecte pentru ca circulația să fie eficientă în zonă. Foto Facebook

Șoferii bucureșteni nu sunt mulțumiți de pasajul Domnești inaugurat în urmă cu doar câteva zile.

La prima oră a dimineţii, în zonă se merge tot bară la bară. Oficialii susţin că lucrarea este doar un prim pas către un trafic decent în jurul Capitalei, pentru că încă nu sunt finalizate multe alte proiecte de infrastructură.

Pasajul Domneşti a costat aproape 100 de milioane de lei. Ar fi trebuit să fie gata în 2019, dar lucrările au început abia un an mai târziu.

Ce spun șoferii despre circulația pe pasajul Domnești

„Ieri am întârziat la serviciu. Astăzi, la fel. E o mega construcţie unde nu poţi să te mişti, să zic, 200 de maşini”, crede un şofer. Pe giratoriul suspendat de lângă Domneşti, dimineţile au rămas un coşmar pentru şoferi. „Mergea mai bine înainte”, declară un alt șofer.

De la ora 6 la 9 dimineaţa, maşinile mai mult au stat decât merg.  „Bătaie de joc, mă! A dat drumul la asta, s-a mutat aglomeraţia, în partea asta şi în astălaltă. 20 de minute am. De aici, de la urcare, până aici”, spune un şofer, potrivit Observator.

Între scenele surprinse în intersecţie acum 4 ani şi cele surprinse astăzi singura diferenţă pare să fie pasajul în sine. Explicaţia e simplă. „Este efectul pâlnie. Din două benzi, ajungi într-o bandă. Până nu vor fi terminate şi celelalte proiecte, atât sensul giratoriu de la Berceni, sensul giratoriu de la Popeşti-Leordeni, plus inelul 0 nu vom putea vorbi de o fluidizare a traficului”, a declarat Alex Vîlvoi, asociaţia România Fără Gropi.

Zona este foarte aglomerată din cauza unor lucrări încă în desfășurare

În plus, zona se aglomerează intens şi din cauza lucrărilor la Prelungirea Ghencea. Pentru ca artera să fie lărgită, ar trebui demolate cele 550 de case de pe marginea drumului. Şoferii ar putea merge aici pe 4 benzi abia în septembrie 2024. „Nu poate un pasaj să rezolve Bulevardul Ghencea, spre exemplu. Pasajul Domneşti este bine construit. Nu trebuia să aibă nici mai multe benzi pe sens, nici mai puţine”, consideră Ionel Scrioşteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Astfel, o soluţie imediată, în opinia oficialilor, este reconfigurarea circulaţiei la ieşirea din Domneşti, astfel încât şoferii care ies din localitate pe strada Fortului să facă obligatoriu la dreapta, să urce pe sensul giratoriu suspendat aflat la circa 1 kilometru şi abia apoi să se încadreze pe sensul de mers spre A1. „La fel, se studiază posibilitatea în zona Cartierului Latin, pe Prelungirea Ghencea, dacă o eventuală blocare la stânga accesului către Cartierul Latin, dinspre Bucureşti spre Domneşti, ar putea creea o decongestionare cel puţin pe zona respectivă”, adaugăIonel Scrioşteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Urmăriți B1TV.ro și pe