Tesla a înregistrat un record de livrări pe piaţa auto europeană, cu peste 40.000 de maşini înmatriculate. Americanii au detronat, clasicul Sandero de la Dacia. Modelele Tesla nu mai sunt o apariţie exotică nici pe străzile din România, iar anul acesta românii au cumpărat peste 250 de maşini.
„Problemele pe care producătorii europeni le au în producţia de maşini sunt evidente. Tesla produce în afara Uniunii Europene şi atunci este normal ca numărul de maşini livrate să fie mai mare”, a specificat Andrei Dumitrescu, importator privat Tesla.
Succesul Tesla în 2021 a continuat până la sfârșitul anului. Compania a dezvăluit că a livrat 936.172 de mașini electrice în 2021, dintre care aproximativ 308.600 în trimestrul al patrulea. Deși aceasta nu este cifra magică de 1 milion de autoturisme la care ar fi sperat compania, este aproape dublul față de cele 499.550 de mașini Tesla pe care le-a oferit clienților în 2020, informează Engadget.
Anul trecut nu a fost unul prolific pentru Model S și Model X. Livrările acestor vehicule electrice au scăzut cu mai mult de jumătate în 2021, de la 57.039 de mașini, la 24.964. Totuși, acesta nu a fost un șoc complet, deoarece mulți clienți au vrut (sau au trebuit) să aștepte renovările Modelelor S și X care nu erau programate să fie livrate până în primăvară.
Un motiv este strategia de marketing a Tesla, care livrează mai multe maşini la fiecare final de trimestru.
„Costurile în exploatare sunt clar mai mici decât ale unei maşini pe ardere internă”, a specificat Andrei Dumitrescu, importator privat Tesla.
În România s-au vândut peste 80 de maşini Tesla, doar în primele două săptămâni din luna aprilie. Românii aleg modelele americane nu doar pentru dotările de excepţie, dar mai ales pentru autonomie. În România, avem doar 1.000 de staţii publice de încărcare şi doar 1% dintre acestea au putere ultra-rapidă, de peste 150 kwh, potrivit observatornews.ro
Alexandru Teodorescu, manager companie staţii încărcare a menționat că „Urmează să instalăm în 20 de locaţii, peste 50 de astfel de staţii de încărcare ultra-rapidă. Numărul punctelor de încărcare, până la finalul anului, sperăm să depăşească 650.”
„Între 300 şi 500 de lei e o revitie la o maşină electrică şi se face o dată la doi ani. Parcarea, în anumite judeţe, care este oferită gratuit, impozit zero pentru toată România.” a spus Cristi Tudor, vicepreşedinte Asociaţia pentru Electromobilitate.