Criza semiconductorilor a avut drept rezultat o creștere a perioadei de livrare a automobilelor. Clienții așteaptă acum câteva luni pentru livrarea mașinilor, situație asemănătoare cu cea a mașinilor de lux, fabricate în serii limitate.
Spre exemplu, Dacia livrează autoturisme la 4 luni de la înregistrarea comenzii la dealer. Acest lucru se întâmplă și în cazul altor producători, perioada de livrarea apropiindu-se de cea a unui Rolls Royce sau Ferrari.
Herbert Diess, CEO al Volkswagen, a susținut că mărcile grupului au vândut deja toate autoturismele electrice disponibile. Mai mult decât atât, se pare că unul dintre modelele fabricate de Audi este livrat în 18 luni, potrivit profit.ro.
Este vorba despre modelul electric Q4 e-tron pe care dacă îl comanzi astăzi, îl primești abia în noiembrie 2023. Acest lucru marchează cea mai mare perioadă de livrare a unui automobil din grupul VW.
Q4 e-tron este produs în uzina din Zwickau, unde se mai fabrică și alte modele ale grupului.
Porsche Taycan, o mașină mult mai scumpă și mai sofisticată, are un termen de livrare de 6 luni de la înregistrarea comenzii. Autoturismul este, de asemenea, dependent de cipurile electronice.
În primul trimestru al acestui an, Audi a raportat un volum de vânzări de 390.826 de automobile, cu aproximativ 75.000 de unități mai puține decât în urmă cu un an. Pe de altă parte, vânzările de mașini electrice au crescut cu 66%, ajungând la 24.236 de autoturisme
La nivelul veniturilor, Audi a încasat peste 200 milioane de euro și un profit operațional dublu față de anul trecut, 3,5 miliarde euro.