Căderea Facebook a avut loc în ziua în care un fost manager al companiei a dezvăluit cum rețeaua de socializare ar încuraja ura pentru a obține venituri mai mari

Căderea Facebook a avut loc în ziua în care un fost manager al companiei a dezvăluit cum rețeaua de socializare ar încuraja ura pentru a obține venituri mai mari

Frances Haugen, fostă angajată Facebook, a dezvăluit duminică modul în care rețeaua de socializare promovează conținut care îndeamnă utilizatorii la ură pentru a obține profituri mai mari. În urmă cu o săptămânăea ea ar fi fost în spatele unei scurgeri a mii de pagini de documente interne potențial dăunătoaredespre strategia folosită de companie,  către The Wall Street Journal.

Haugen a dezvăluit că instrumentele de prevenire a dezinformărilor au fosr dezactivate cu puțin timp înainte de atacul de la Capitoliu, fapt ce a permis ca platforma Facebook să fie utilizată pentru a ajuta la organizarea insurecției din 6 ianuarie.

Haugen, care a părăsit gigantul Big Tech în martie anul acesta, a apărut duminică seara la 60 de minute la CBS pentru a discuta despre eforturile sale de a expune ceea ce consideră a fi o practică incorectă a Facebook și de a acuza compania că acordă prioritate conținutului care îndeamnă la ură.

Ea a făcut aceste dezvăluiri cu o zi înainte de a fi audiată în Congres și când compania se confruntă cu cea mai mare problemă tehnică.

Frances Haugen susține că la originea multor probleme se află algoritmii proiectați de Facebook pentru a arăta utilizatorilor conținut care este probabil să genereze angajament

„Facebook este optimizat pentru conținut care atrage angajament și una dintre consecințe este felul în care platforma alege conținut în prezent. Propriile sale cercetări arată că acel conținut care îndeamnă la ură, care dezbină, care polarizează inspiră mai ușor mânia decât orice altă emoție”, arată ea, adăugând că „dacă (Facebook) schimbă algoritmii pentru a fi mai siguri, oamenii vor petrece mai puțin timp pe platformă, vor da click pe mai puține reclame și compania va face mai puțini bani”.

Frances Haugen susține că în acest mod Facebook reușește să își mărească profiturile:

„Facebook face mai mulți bani atunci când consumi mai mult conținut livrat de rețea. Oamenilor le place să se angajeze pe subiecte care provoacă o reacție emoțională. Și cu cât mai mare e furia la care sunt expuși, cu atât interacționează și asimilează mai mult conținut”, explică ea.