China se confruntă cu o criză a petrolului. Afacerile de transport pe distanțe lungi sunt afectate.

China se confruntă cu o criză a petrolului. Afacerile de transport pe distanțe lungi sunt afectate.
Foto: Hepta.ro

China se confruntă cu foarte multe probleme de natură economică, în ultima perioadă. După un deficit de energie electrică, China se confruntă acum cu o criză a petrolului. Benzinăriile din multe părți ale Chinei au început să raționeze motorina pe fondul creșterii costurilor și al scăderii livrărilor. China nu este un caz singular, toată planeta se confruntă cu prețuri crescute ale petrolului, din cauza ofertei scăzute, arată BBC.com

„Lipsa actuală de motorină pare să afecteze afacerile de transport pe distanțe lungi”

China se află în prezent în mijlocul unei crize masive de energie , deoarece penuria de cărbune și gaze naturale au închis fabricile și au lăsat casele fără curent.

Iar această ultimă problemă este probabil doar să contribuie la o criză în curs de desfășurare a lanțului de aprovizionare global, spun analiștii.

„Lipsa actuală de motorină pare să afecteze afacerile de transport pe distanțe lungi, care ar putea include bunuri destinate piețelor din afara Chinei”, a declarat Mattie Bekink, director pentru China la Economist Intelligence Unit.

„În funcție de durata și intensitatea acestei crize, am putea vedea că aceasta contribuie la provocările lanțului global de aprovizionare”, a adaugat acesta.

În China, camioanele au acces la doar 100 de litri fiecare – aproximativ 10% din capacitatea lor, a declarat un dealer de camioane din orașul Shijiazhuang din provincia Hebei, serviciului chinez de știri de afaceri Caixin. În alte părți ale țării, rapoartele sugerează că rațiile sunt și mai stricte, conducătorii auto nu au voie să cumpere până la 25 de litri.

„Problema motorinei este nouă”

Aidan Yao, un economist senior emergent în Asia la AXA Investment Managers, a declarat pentru BBC, deși piața este bine conștientă de deficitul de cărbune din China, „problema motorinei este nouă”.

„Toți combustibilii fosili au cunoscut o renaștere a prețurilor în ultima vreme, deoarece subinvestiția în aceste surse de combustibil a creat un deficit de aprovizionare într-un moment în care cererea este în creștere”, a spus el.