Pe fondul scăderii numărului de abonați, reprezentanții Netflix au declarat că iau în calcul afișarea reclamelor și micșorarea prețului abonamentelor. Până acum, compania s-a opus vehement ideii afișării mesajelor publicitare, însă pare să se fi răzgândit, potrivit news.ro.
Gigantul global de streaming Netflix a raportat o scădere a numărului de abonați, fiind vorba despre cea mai mare din ultimul deceniu. Totodată, acțiunile companiei au înregistrat o scădere de 23%.
Reed Hastings, CEO-ul Netflix, a susținut că serviciul de streaming va începe să afișeze reclame, însă abonații vor plăti un preț mai mic pentru abonamente.
Cu toate acestea, reprezentantul companiei a a asigurat că reclamele nu vor rula după modelul celor de la televizor.
Planul privind reclamele va fi analizat într-un an sau doi ani, Reed Hastings recunoscând că va fi un pas important pentru serviciul american.
În primul trimestru al acestui an, compania a pierdut 200.000 de abonați, în ciuda creșterii de 2,5 milioane de abonați pe care o estimase. Totodată, decizia de a suspenda accesul cetățenilor din Rusia a condus la pierderea a peste 700.000 de abonați.
Reamintim că Netflix a luat această decizie la începutul lunii martie, ca reacție a faptului că Rusia a decis să invadeze Ucraina.
Rezultatele slabe din primul trimestru au afectat și acțiunile altor companii de streaming video. Spre exemplu, Roku a înregistrat o scădere de 6%, Walt Disney a scăzut cu 3% și Warner Bros Discovery cu 2%.
În prezent, Netflix are 221,6 milioane de abonați, însă companie are o previziune sumbră cu privire la trimestrul al doilea. Prognozele gigantului arată că va pierde aproximativ două milioane de abonați în următoarele luni, deși o serie de seriale extrem de populare au revenit pe platformă.
Veniturile din primul trimestru al anului 2022 au crescut cu 10%, până la suma de 7,87 de miliarde de dolari.