Scandalul ”BMW-uri pentru Poliție”. Drulă: Ciocoiul Bode minte cum respiră. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă / Din tot proiectul, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat

Scandalul ”BMW-uri pentru Poliție”. Drulă: Ciocoiul Bode minte cum respiră. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă / Din tot proiectul, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat
Cătălin Drulă, replică în scandalul achiziției mașinilor pentru Poliție: „Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul”. Sursă Foto: Inquam Photos / George Călin

Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, l-a acuzat, joi, pe Lucian Bode (PNL), ministrul de Interne, că a mințit în conferința de azi despre licitația privind achiziția a 600 de mașini pentru Poliția Română.

Drulă acuzase inițial că specificațiile tehnice cerute au fost formulate de așa natură încât uriașa licitație să fie câștigată de Automobile Bavaria, firma lui Michael Schmidt, un prieten al președintelui Klaus Iohannis.

În conferința de azi, însă, Bode a spus că rezultatele verificărilor efectuate de Corpul său de control au arătat că toată procedura s-a desfășurat legal. Ministrul liberal a mai susținut că fix Drulă e cel care a semnat contractul cu anexele privind specificațiile tehnice.

Acuzația a fost acum demontată de președintele USR. Cătălin Drulă a repetat că e o licitație cu dedicație.

Ce a semnat Drulă de fapt

„Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul

După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile.

A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație.

Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare).

Bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei”, a scris Drulă, pe Facebook.

Acesta a detaliat apoi că proiectul prevedea 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, 4.000 de dispozitive mobile, 1.400 de imprimante mobile termice, 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic și 300 de autospeciale de poliţie.

Liderul USR a punctat că un contract de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne. Prin urmare, când el era ministrul Tranmsporturilor, evident că a aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene.

Drulă a explicat „unde minte Bode”

„Unde minte Bode:

1. Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate DE EL ȘI DE SUBORDONAȚII SĂI. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție.

2. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui.

3. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui).

4. Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație.

Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci NU SCAPĂ!”, a mai scris Cătălin Drulă pe Facebook.

Amintim că USR a depus în Parlament o moțiune simplă împotriva ministrului Lucian Bode, una dintre acuzațiile ce-i sunt aduse vizând această licitație.

Urmăriți B1TV.ro și pe