În primele patru luni ale acestui an, în România au fost înmatriculate 37.031 de autoturisme, cu 36% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut, 8.371 fiind înmatriculate în aprilie.
În total, autoturisme și vehicule comerciale, au fost înmatriculate 44.345 de unități în primele patru luni, cu 25,7% mai multe, în aprilie fiind 9.994, informează profit.ro.
Cel mai mare avans din acest an e înregistrat la vehiculele electrificate, respectiv hibrid și full electric. Aici, creșterea a fost de 131% față de perioada similară din 2021, piața fiind mai mare cu 36%.
La polul opus se află motorizările diesel, care au ajuns la 15,3% din piață, cu peste 10% în minus față de anul trecut.
În privința motorizărilor pe benzină, volumul a crescut cu aproape 10.000 de unități, în timp ce ponderea în piață a crescut cu aproape 3 procente, la 64,9%.
În primele patru luni ale acestui an au fost înmatriculate 7.313 de mașini electrificate. Spre comparație, în aceeași perioadă din 2021, numărul era de 3.164.
La capitoul diesel, în primele patru luni din anul trecut au fost înmatriculate 7.153 de unități, iar anul acesta 5.669.
Cu 1.458 de unități înmatriculate în primele luni ale anului, Dacia Spring acoperă practic jumătate din înamtriculările de vehicule electrice din România, în acest an, în timp ce cealaltă jumătate a volumului de electrice este reprezentată de Tesla și „alții”, scrie profit.ro.
Model 3 e cel mai vândut automobil electric de import, cu 235 de unități, fiind urmat de Hyundai Kona (171 unități), Renault Zoe (106 unități) și VW e-Up (95 unități).
Volkswagen, cu 225 de autoturisme înmatriculate, e pe locul al treilea în clasamentul mărcilor „electrice”, după Dacia și Tesla.
Mercedes domină în clasamentul hibridelor cu încărcare la priză, iar Toyota domină pe subsegmentul hibridelor clasice.